جشنواره فیلم فجر، همیشه در طول سال‌های برگزاری، متهم به محافظه‌کاری و دخالت نهادهای خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. اما ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، این اتهام را رد و نمایش فیلم «متری شیش و نیم» در سال قبل را سندی بر استقلال جشنواره معرفی کرد.

او دیروز (پنجشنبه ۱۰ بهمن) در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره این‌که نهادهایی هستند که برخی از فیلم‌ها را می‌بینند و درباره حضور آنها در جشنواره نظر می‌دهند، گفت: «هیات انتخاب فیلم‌هایی را که درخواست داشتند، بازبینی کردند. هیچ نهاد دیگری هم دخیل نیست. این امکان وجود دارد که فیلمی را هیات انتخاب بپذیرد و سازمان سینمایی مجوز ندهد که امسال این اتفاق رخ نداده است. اگر فیلمی امسال کنار گذاشته شده، کاملا با نظر هیات داوران بوده است.»

داروغه‌زاده ادامه داد: «بعضی فیلم‌ها، موضوع‌شان به یک نهاد ارتباط مستقیم پیدا می‌کند و عوامل این فیلم، خودشان با آن نهاد تعامل می‌کنند که این ربطی به هیات انتخاب ندارد.»

دبیر جشنواره در توضیح بیشتر گفت: «سال گذشته هم، نظرِ نیروی انتظامی، نمایش فیلم «متری شیش و نیم» نبود، ولی جشنواره آن را نمایش داد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.