آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قم، تقوا را وسیله بسیار محکم و مطمئنی برای رسیدن به کمال و حفظ از آلودگی‌ها دانست وگفت: موجودات دیگر در عرصه کمال و رشد مجبور و مقهور هستند درحالی‌که انسان اگر بخواهد همیشه در راه رشد و کمال باشد و هیچ‌گاه از رشد و صعود بازنماند به اراده و امکاناتش  بستگی دارد.

بنابر گزارش تسنیم، سعیدی با بیان اینکه سیره حضرت زهرا(س) در احیای اهل‌بیت(ع) اسوه و الگو برای همگان است، تصریح کرد: مظلومان فلسطین که سال‌ها است حقشان توسط رژیم صهیونیستی سلب شده علاوه بر روش‌های مسلحانه باید از روش اعتراضی حضرت زهرا(س) سرمشق بگیرند و مزدوران جهان همچون رژیم سعودی را رسوا کنند.

امام‌جمعه قم مطرح کرد: با این روشی که بدعت‌گذاران عصر پیامبر(ص) پیش‌گرفته بودند چند سال بعد همین امت بی‌وجدان حضرت زینب(س) را به اسارت بردند، از خطبه فدکیه پیدا است که حضرت زهرا(س) در آن خطبه عالمانه، وجدان مردم مدینه را نشانه گرفته است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) دیدند اگر کسی در برابر این منحرفان و بدعت‌گذاران قیام نکند از دین اسلام چیزی باقی نخواهد ماند و کسانی که امروز حق خود و همسرش را می‌خورند فردا از دین خدا چیزی باقی نمی‌گذارند. آن حضرت در مبارزه با دشمنان به ما آموخت که حدومرز اسلام در مبارزه با دشمنان تا چه اندازه است، در مقابله با دشمن وقتی دیدید مذاکره تأثیری ندارد باید «اشداعلی الکفار» بود.

همراهی کشورهای اسلامی با معامله قرن تاسف برانگیز است

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نیز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به طرح معامله قرن برای فلسطینی‌ها، گفت: این طرح مبهم و نامشخص از هم اکنون شکست خورده است.

بنابر گزارش مهر، وی افزود: آمریکا با همراهی تعدادی از کشورهای منطقه در تلاش است تا شاکله و یکپارچگی فلسطین را به عنوان یک کشور از هم جدا کند. همراهی دولت های عربستان و امارات را در موافقت با این طرح آمریکایی تاسف برانگیز است.

خواب آشفته معامله قرن تعبیر نخواهد شد

همچنین حجت‌الاسلام یوسف‌یوسف‌پور در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، این بانوی بزرگوار را اسوه و الگویی برای انسان‌های آزاده دانست و گفت: سردار سلیمانی، سردار دل‌ها نیز درس عشق و ایثار را از مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) آموخته است.

بنابر آنچه مهر نوشته است، وی با بیان اینکه وجود حضرت فاطمه زهرا (س)، وجود خدایی و الهی است، افزود: عبودیت و دینداری و تربیت زندگی را باید از سیره و منش این بانوی الهی بیاموزیم و بدانیم که کوثریان در دنیا وعقبی، پیروز و رستگار هستند.

حجت الاسلام یوسف پور در بخشی از سخنانش با محکوم کردن معامله قرن، هدف آن را حفظ رژیم اشغالگر صهیونیستی بیان کرد و گفت: معامله قرن خواب آشفته ای است که هیچگاه تعبیر نمی‌شود و اگر قابلیت اجرایی داشت، در منطقه آن را رونمایی می‌کردند. انشالله این طرح معامله قرن نیز به رسوایی رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی ختم و منجر می‌شود.

کاندیداها تخریب را کنار بگذارد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد؛ با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم و کاندیداها با خود خلوت کنند و اگر می‌بینند فردی اصلح‌تر از آنها وجود دارد چه لزومی دارد وارد صحنه انتخابات شوند گفت: کاندیدایی که به صحنه می‌آید باید حقوق همه افراد را رعایت کند، تخریب را کنار بگذارد، اجازه دهند مردم خودشان انتخاب کنند و فقط از توان و ظرفیت خودش بگوید.

بر اساس آنچه تسنیم نوشته است، وی با بیان اینکه نظارت در انتخابات بسیار اهمیت دارد و ناظران و مجریان انتخابات باید بی‌طرفانه فعالیت کنند، حق تبلیغ ندارند و نمی‌توانند به مردم توصیه انتخاباتی داشته باشند چرا که در جایگاه نظارتی و اجرایی انتخابات هستند گفت: همه باید تلاش کنیم تا حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را داشته باشیم.

علیدادی‌سلیمانی با توصیه به اینکه هواداران کاندیداها مراقبت کنند که دنیا و آخرت خود را برای فرد دیگری به خطر نیاندازند، طرف حق را بگیرند و از فردی حمایت کنند که قدرت‌طلبی نداشته باشد گفت: مجلس در تراز انقلاب اسلامی را باید در انتخابات آینده رقم بزنیم.

از هزینه‌های اضافی برای تبلیغات انتخابات پرهیز کنید

حجت‌الاسلام علی سعیدی شاهرودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر، با تأکید بر ضرورت مشارکت و توجه به پیامدهای آن، گفت به نظر می‌رسد این انتخابات نسبت به ادوار قبلی دارای اهمیتی بیشتری است و باید حضور مردم را بیشتر در صندوق‌های رأی داشته باشیم اما تذکراتی هم باید نسبت به این انتخابات داشت که نخستین آن‌ها خطاب به نامزدها است که تنها باید به بیان ویژگی‌های خودشان روی بیاورند.

بر اساس آنچه مهر نوشته است، وی بابیان اینکه نامزدها باید از تخریب رقبا پرهیز کرد، بیان داشت: انتخابات زمانی تمام می‌شود اما آنچه می‌ماند این است که انسان باید در قبال عملکردش در آن دنیا پاسخگو باشد لذا باید از تخریب رقبا پرهیز کرد دومین تذکر پرهیز از هزینه‌های اضافی برای تبلیغات انتخابات است و سومین موضوع عقلانیت در رأی دادن و زهیر از احساس و انفعال است.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا بابیان اینکه گاهی احساس شرایطی را فراهم می‌کند که انسان نمی‌تواند رأی درست و واقعی را بدهد، بیان کرد: انفعال نیز مشکل بزرگی است چراکه صندوق رأی جای حب و بغض نیست و باید مصالح را در نظر گرفت و در انتخابات به تکلیف عمل کرد.

سعیدی شاهرودی همچنین ضمن بیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر مراسم ویژه‌ای برای آشنایی مردم با انقلاب و اهداف نظام در سراسر جامعه برگزار می‌شود که لازمه آن حضور مردم در این مراسم است، بیان کرد: بخشی از مشکلات ما معرفت و شناخت همه‌جانبه از نظام و انقلاب است که به معنای واقعی وجود ندارد لذا مردم باید در این مراسم به‌خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کنند چراکه دنیا روی حضور مردم ما حساب می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.