علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از ورود ویروس کرونا و مقابله با آن اظهار داشت: دولت، تقدیر و تشکر خود را از دولت چین اعلام می‌کند، دولت چین تلاش‌های زیادی در این زمینه داشته است، ما در کنار مردم و دولت چین هستیم. مسئله بسیار مهمی است و این بیماری‌ای است که به سرعت شیوع پیدا می‌‌کند و عامل انسانی و شدت شیوع آن نیز بسیار بالاست.

وی افزود: علاوه بر تقدیر و تشکر از دولت چین، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز آمادگی خود را اعلام کرده است و کمک‌هایی که مورد نیاز و در توان ایران است حتما انجام خواهد داد. 

سخنگوی دولت ادامه داد: برخی مباحث روز یکشنبه مطرح شد و از همان زمان، فردی که با یک علامت مشاهده شده بود قرنطینه شد و به تمامی استانداری‌ها نیز ابلاغ شد.

ربیعی عنوان کرد: تمام مرزهای ورودی که احتمال ورود و خروج از آنها وجود دارد در آنجا وزارت بهداشت و درمان با آزمایشگاه و نیروهای متخصص مستقر است و شدت خواهد یافت. 

وی افزود: مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کنترل خواهند شد. 

ربیعی تاکید کرد: امروز بسیار تاکید شد که سلامت یک ایرانی، مسئولیت همه دولت است. 

ربیعی ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان با حساسیت تمام نسبت به این مسئله ورود کرده است و برای ما چیزی برتر از سلامت ایرانیان مهم نبوده و بنابراین تصمیمات ما مبتنی بر حفظ سلامت ایرانیان بود.

وی تصریح کرد: به خاطر همین هم به طور موقت فعلا پروازهای مستقیم از ایران به چین و چین به ایران تعطیل شده‌اند تا بتوانیم تمهیدات بیشتری بیاندیشیم. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: خانواده‌های ایرانیان مقیم چین نگران نباشند، وزارت راه و شهرسازی موظف است با یک هواپیمای کشور ثالث یا با هواپیمای تجهیز شده ایران در کنار تیم درمانی وزارت بهداشت ایرانیانی را که مایل هستند به ایران بازگردانند.

ربیعی بیان کرد: خوشبختانه علائم ویروس کرونا همانطور که وزیر بهداشت اعلام کرده‌اند در ایران مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: در این زمینه شایعات می‌تواند به مردم آسیب برساند، وزارت بهداشت امروز محور اطلاع‌رسانی‌ها تعیین شد. 

سخنگوی دولت در ادامه تصریح کرد: از تمامی رسانه‌ها درخواست می‌کنم کانون اخبار خود را تنها وزارت بهداشت قرار دهند.

وی در خاتمه بیان کرد: وزیر بهداشت نیز به محض مشاهده هر نوع علائمی به سرعت همراه با تدابیر لازم اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.