به گزارش رویترز ، شرکت اپل روز شنبه اعلام کرد که تمامی فروشگاه‌های رسمی و دفاتر کمپانی خود را در سراسر چین تا روز ۹ فوریه تعطیل می‌کند. ترس از شیوع کروناویروس لحظه به لحظه در حال افزایش است و آمار تلفات از هفته پیش تاکنون به بیش از ۲۵۰ نفر رسیده است..

اپل در بیانیه‌ای که منتشر کرده است می‌گوید: به منظور رعایت جانب احتیاط و بر اساس توصیه‌های کارشناسان برجسته حوزه بهداشت؛ ما دفاتر شرکت، فروشگاه ها و مراکز روابط عمومی خود را در تمام سرزمین چین تا ۹ فوریه تعطیل می‌کنیم. این شرکت می‌گوید مشتاقانه منتظر بازگشایی فروشگاه‌هایش "در اسرع وقت" است.

در ابتدای هفته جاری، اپل به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا ، سه فروشگاه خود در چین را بست.

کمپانی اپل به انگشت شمار کمپانی‌های آمریکایی پیوسته است که موقتا فروشگاه های خود را در چین بسته اند. استارباکس و مک دونالد پیشتر فروشگاه های خود را تحت عنوان یک اقدام احتیاطی فروشگاه های خود را در سراسر چین تعطیل کردند.

بسیاری از شرکت‌های دیگر، از کارمندان خود در چین خواسته اند که کارهای خود را از خانه انجام دهند و سفرهای تجاری غیر ضروری خود را در هفته اول فوریه لغو کنند.

اپل به خاطر وجود بازار فروش بزرگ گوشی های هوشمندش در چین و همچنین وجود کارخانه ها و زنجیره تولید و تامین محصولاتش، شدیدا به چین متکی است. بسیاری از کارخانه های استان هوبی که محل انتشار ویروس کرونا است، از جمله کارخانه هایی هستند که توسط کمپانی‌های انهایزر-بوش اینبیف و جنرال موتورز اداره می شوند. این کمپانی ها نیز به دلیل شیوع کرونا موقتاً تولید خود را متوقف کرده اند.

تیم کوک ، مدیرعامل اپل گفت که این شرکت در تلاش است تا برنامه‌ای برای مقابله با زیان احتمالی که از کاهش تولید دامن عرضه‌کنندگان محصولاتش در ووهان می‌گیرد را اجرایی کند. ووهان ، شهری که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شده است، محل استقرار چندین عرضه کننده رسمی محصولات کمپانی اپل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.