نورمحمد فردی بعدازظهر شنبه در جلسه بررسی ویروس جدید کرونا، گفت: بر اساس گزارشات و بررسی‌های صورت گرفته تا کنون حتی یک مورد ابتلاء به بیماری کرونا در سطح استان مشاهده نشده و از طرفی بهترین شیوه برخورد، آموزش به منظور پیشگیری است.

وی اطلاع رسانی به موقع توسط دانشگاه علوم پزشکی استان را ضروری دانست و گفت: در هر کاری پیشگیری مقدم بر درمان است و در امر سلامت این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اضافه کرد: این بیماری اخیراً در کشورچین اتفاق افتاده و تدابیر و تمهیدات لازم در این خصوص گرفته شده ولی آمادگی، پیشگیری، آموزش از ضروری است.

فردی با تاکید بر اینکه سلامتی مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: ضروری است آموزش‌های چهره به چهره از طریق سفیران سلامت و از طریق فضای مجازی و رسانه ملی ارائه شود.

وی با بیان اینکه پکیچ های آموزشی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده است، گفت: بیماری حد و مرزی ندارد باید آموزش همواره توسط دستگاه‌های ذی ربط در استان مدنظر قرار گیرد.

آموزش چهره به چهره از طریق سفیران سلامت اضافه کرد: در هر صورت مردم نگران نباشند تا کنون موردی در خصوص این بیماری در سطح استان مشاهده نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.