امروز در بازار طلا و سکه تهران هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش قیمت سه هزار تومانی قیمت به ارزش ۵۱۹ هزار و ۱۷۸ تومان خرید و فروش شد. این در حالی است که نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید پنج میلیون و ۲۰ هزار تومان تعیین شد که این مهم از کاهش قیمت نزدیک ۲۰ هزار تومانی این سکه نسبت به پنج شنبه هفته گذشته خبر می‌دهد. این میان قیمت سکه طرح قدیم نیز با کاهشی مشابه پنج میلیون تومان اعلام شد.

نیم سکه و ربع سکه به ترتیب هر کدام دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان خرید و فروش شدند که بیانگر کاهش قیمت حدود ۱۰ هزار تومانی نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته است.

در بازارهای جهانی قیمت اونس جهانی طلا رو به افزایش گذاشت و هزار و ۵۹۰ دلار خرید و فروش شد. در تحلیلی که از سوی خبرگزاری ایسنا منتشر شده است  ابهامات مالی که با شیوع سریع ویروس کرونا در چین به وجود آمده است، از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن حمایت می‌کند. بسیاری از اقتصاددانان نگران گسترش شیوع این بیماری در سراسر چین و کندی رشد اقتصادی این کشور هستند که اقتصاد جهانی را هم متاثر خواهد ساخت.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز در این باره گفت: تصور می‌کنم نگرانیها نسبت به ویروس کرونا ادامه پیدا خواهد کرد و به دلیل نگرانیهای اقتصادی در چین و تعطیلی شهرهای بزرگ و کارخانه‌های این کشور و تاثیر آن روی اقتصاد چین، نگرانیهایی درباره خروج سرمایه از بازارهای مالی وجود خواهد داشت و در برابر چنین وضعیتی، تقاضا برای طلا افزایش پیدا می‌کند.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز به کیتکونیوز گفت: بازار طلا در حال حاضر به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونای جدید و افزایش روزانه شمار تلفات آن با افزایش تقاضای خرید روبروست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.