سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین جزئیات گروگانگیری در میدان آزادی اظهار داشت: در حدود ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه امروز بعدازظهر طی یک تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰، یک فقره گروگانگیری در محدوده میدان آزادی به پلیس اطلاع داده می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری گفت: با حضور ماموران در محل مشخص می‌شود فردی حدود 35 ساله با استفاده از دو قبضه سلاح کمری و شیئی شبیه بمب فروشنده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به گروگان گرفته است.

وی گفت: فرد گروگانگیر با مشاهده ماموران پلیس اقدام به تیراندازی هوایی می‌کند لذا سریعا سه واحد خودرویی به محل اعزام شده و دور محدوده محصور می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری گفت: بعد از صحبت‌های رئیس کلانتری 119 مهرآباد و سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت با فرد گروگانگیر بعد از حدود دو ساعت فرد گروگانگیر خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تسلیم کرده و اسلحه و ریموتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که برای بمب در اختیار داشت، تحویل پلیس می‌دهد.

سردار ظهیری گفت: فرد گروگانگیر اظهار داشت که چند سالی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با دختر موردنظر بوده و قرار ازدواج داشتند؛ یک سال هم ازدواج کرده بودند. بعد از ازدواج پدر دختر خانم از دیدار این دو نفر ممانعت کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری خاطرنشان کرد: در نهایت بعد از حدود سه ساعت گروگانگیری بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.