خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از چند منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه حمله عناصر تروریستی با استفاده از چهار خودروی بمب‌گذاری شده به غرب شهر حلب را دفع کرده و این چهار خودرو را منهدم کردند.

یکی از فرماندهان ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در این باره گفت، جبهه النصره و گروه‌های تروریستی شامگاه شنبه با استفاده از چهار خودروی بمب‌گذاری شده و ۱۳ انتحاری، درصدد حمله به مواضع ارتش سوریه در محور "جمعیة الزهراء" در غرب حلب بودند که این خودروها پیش از رسیدن به مقصد توسط ارتش سوریه منهدم شدند.

وی افزود: تجهیزات قابل توجهی به جبهه‌های غرب حلب ارسال شده است و ارتش سوریه با استفاده از توپ و موشک محل استقرار عناصر مسلح و تروریستی را هدف قرار داده و ده‌ها تن از آنها را به هلاکت رساند.

براساس گزارش شبکه الجزیره، مخالفان مسلح سوری عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه مناطق غربی حلب آغاز کردند.

الجزیره به نقل از گروه‌های تروریستی و مخالف اعلام کرد که ده‌ها تن از نیروهای ارتش سوریه در جریان دفع حملات عناصر جبهه النصره در محورهای "لوف" و "تل مردیخ" کشته شدند.

طبق این گزارش، این تحولات همزمان با حملات هوایی جنگنده‌های روسیه به محل استقرار عناصر تروریستی در شهرها و روستاهای "سراقب"، "النیراب"، "خان العسل" و "الأرتاب" در حومه ادلب و حلب صورت گرفته است.

به رغم این حمله خبرگزاری سانا از ادامه پیشروی ارتش سوریه و تسلط آن بر روستاهای "لوف" و "قمحانه" در حومه ادلب و روستاهای "الحمیره" و "خلصه" پس از درگیری با عناصر جبهه النصره در حومه جنوب غربی حلب خبر داد. طبق گزارش سانا، در جریان این درگیری‌ها شماری از عناصر جبهه النصره به هلاکت رسیدند.

این خبرگزاری در ادامه اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه به نزدیکی جاده بین‌المللی حلب به دمشق رسیده‌اند و در حال پیشروی در حومه جنوبی حلب هستند.

در این باره یک منبع میدانی در حلب به روزنامه سوری الوطن گفت، ارتش سوریه طی دو روز گذشته دستاوردهای میدانی را رقم زده و شهرک‌ها و مواضع مهمی را در حومه جنوبی حلب به دست گرفته و تلفات جانی و مالی زیادی به النصره و تشکیلات تروریستی مرتبط با آن وارد کرده است.

به گفته این منبع،‌ ارتش سوریه وسعت میدانی خود در اطراف شهرک خان طومان را گسترش داده و وارد شهرک القراصی،‌ مزارع مهم غرب شهرک الحویز از سمت جنوب خان طومان و رجم، تپه‌های حومز و جنگل‌ خان طومان تا شمال آن منطقه شده است.

ارتش سوریه همچنین بر شهرک الخالدیه و خربه خرص وارد شده و پیشروی در محورهای القراصی و القلعجیه داشته و طی پیشروی در روستای "القلعجیه" در جنوب غربی حلب ۱۷ تن از عناصر جبهه النصره را به اسارت گرفته است.

طبق اظهارات این منبع، نیروهای ارتش سوریه با استفاده از توپ و موشک تجهیزات گروه تروریستی جبهه النصره و هم‌پیمانان آن را در محور "خان طومان" و "الخالدیه" هدف قرار دادند و در پی آن خسارت‌های قابل توجهی به تروریست‌ها وارد شد.

این منبع اشاره کرد،‌ کارخانه تولید گندم نیز همچنان در دست ارتش سوریه است که در کمتر از دو کیلومتری مسیر حلب - حماة واقع است و بخش‌هایی از آن تحت آتش نیروهای سوری است تا مهمترین خط امدادرسانی تروریست‌ها به سمت حومه جنوبی و شرقی ادلب قطع شود.

از طرفی،‌ شبکه روسیا الیوم به نقل از یک منبع نظامی سوری از محاصره مرکز دیده‌بانی ترکیه در جنوب معرة النعمان در ادلب خبر داد.

منبع مذکور در این باره گفت: ارتش سوریه مرکز دیده‌بانی ترکیه در منطقه "معر حطاط" در جنوب معرة النعمان را محاصره کرده و همچنین تسلط کامل جاده خان شیخون به معرة النعمان را به دست گرفته است.

وی افزود: تأمین امنیت جاده خان شیخون به معرة النعمان پس از تسلط نیروهای ارتش سوریه به دو روستای "درمانیا" و "معر حطاط" صورت گرفت.

طبق گفته این منبع، عناصر مسلح تروریستی وابسته به گروه موسوم به "ارتش ملی" مورد حمایت ترکیه حملاتی را به محل استقرار ارتش سوریه در منطقه "تادف" در حومه شمال شرقی حلب ترتیب دادند و در حال حاضر درگیری‌های شدیدی میان دو طرف در جریان است.

منابع مطلع از ادامه ارسال تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به مناطق مرزی سوریه خبر دادند. نظام ترکیه به مزدوران خود در شهر اشغال شده الباب در حومه شمال شرقی حلب دستور داده تا جبهه‌ای ساکن در محور شهرک تادف باز کنند، شهرک تادف در کنترل ارتش سوریه است و از آنجا حملاتی را به سمت روستاهای الرحاله و الشعاله قبل از عقب‌نشینی تروریست‌ها از آنجا صورت می‌داد.

طبق این گزارش، قرار است تجهیزات نظامی ارتش ترکیه که شامل خودروهای زرهی، توپ، نفربر و تجهیزات نظامی دیگر می‌شود به شهر هاتای هم‌مرز با ادلب ارسال شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.