دکتر قدیر با بیان اینکه این بیماری که از کشور چین شروع شده است و ۱۴ هزار نفر درگیر این بیماری هستند گفت: کرونا در کشورهای همسایه چین مشاهده شده است ولی تاکنون در کشور هیچ موردی از این بیماری گزارش نشده است و فقط یک مورد مشکوک از این بیماری در استان بود که ورزشکاری بود که از چین آمده بود و خدا رو شکر تست او هم منفی اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ویروس کرونا قدرت انتقال و شیوع بالایی دارد افزود: بیماری کرونا شباهت زیادی به آنفولانزا و سرماخوردگی دارد اما با علائمی شدیدتر مثل تب ، سردرد و مشکلات تنفسی.

 وی با اشاره به اینکه راه انتقال این بیماری شبیه آنفولانزا و از طریق سرفه و عطسه است گفت: شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه و رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک می تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درادامه گفت: اقدمات مهمی در کشور برای مقابله با ورود این ویروس صورت گرفته و قرار است بیلبوردهای آموزشی در سطح شهر برای افزایش آگاهی مردم نصب شود.

دکتر قدیر افزود: در حال حاضر سه بیمارستان کامکار، کودکان و امام رضا (ع) موقتا برای احتمال بروز این بیماری در نظر گرفته شده است.

 وی از شهروندان خواست به شایعات توجهی نکنند و  اخبار و اطلاعات لازم را فقط از طریق صداوسیما و نه فضای مجازی پیگیری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.