رویترز گزارش داد، همزمان با تداوم نگرانی ها از کاهش تقاضا برای نفت در چین به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت روز دوشنبه نیز روند کاهشی خود را ادامه داد.

پس از آنکه شرکت های هوانوردی اقدام به لغو پروازهای خود به مقصد چین کردند، قیمت نفت برنت و نفت وست تگزای اینترمدییت آمریکا هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی کاهش داشت. زنجیره های عرضه در دومین اقتصاد بزرگ جهان نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا مختل شده اند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۹ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش به ۵۵ دلار و ۸۳ سنت رسید. در ماه ژانویه قیمت نفت برنت حدود ۱۲ درصد کاهش داشت و بدترین عملکرد ماهانه از نوامبر ۲۰۱۸ را به ثبت رساند.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از رسیدن به رقم ۵۰ دلار و ۴۲ سنت در اوایل جلسه امروز، با اندکی تعدیل و افت ۵۰ سنت نسبت به رقم پایانی هفته گذشته به ۵۱ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در ماه ژانویه با ۱۵.۶ درصد افت بدترین عملکرد ماهانه از می ۲۰۱۹ را به ثبت رساند.

در حالی که ثبت سفارش صادرات در چین کاهش یافته و فعالیت های کارخانه ای این کشور مختل شده است، تحلیلگران انتظار دارند آمارها در ماه فوریه شاهد افت قابل توجهی باشد. در همین حال بانک مرکزی چین قصد دارد برای جلوگیری از افت بیشتر اقتصاد این کشور اقدام به تزریق بیشتر نقدینگی نماید.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «تعطیلی فرودگاه ها نشان می دهد که تقاضا برای انرژی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.»

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش ممکن است برای بحث در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر بازار نفت، نشست خود را از ماه مارس به فوریه موکول کنند. میزان تولید نفت اوپک در ماه ژانویه به پایین ترین رقم خود از سال ۲۰۰۹ رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.