وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که دست‌کم چهار نظامی این کشور در حملات هوایی نیروهای روسیه و سوریه علیه مواضع تروریست‌ها در شهر «ادلب» کشته و ۹ نظامی دیگر این کشور نیز زخمی شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه خود مدعی شده است که نظامیان این کشور با هدف جلوگیری از درگیری‌ها، به منطقه ادلب اعزام شده بودند که هدف حمله هوایی نیروهای روسیه و سوریه قرار گرفتند.

در این بیانیه اینگونه نوشته شده است: «در نتیجه حملات شدید خمپاره‌ای چهار تن از نظامیان قهرمان ما به شهادت رسیدند و نُه نفر از نظامیان دیگر ما نیز زخمی شدند. نیروهای پشتیبانی ما به سرعت مواضع را شناسایی کردند و به سمت آن شلیک کردند و واکنش‌های انجام گرفت و مواضع تخریب شد».

اواخر هفته گذشته، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی انتقادی مدعی شد علیرغم آنکه تعداد زیادی از نیروهای ترکیه در «ادلب» حضور دارند، مسکو همچنان برای از بین بردن تروریست‌ها به بمباران‌های خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص به روسیه هشدار داد که صبر ترکیه رو به پایان است و گفت: «روسیه به توافقات خود در قالب (نشست‌های) آستانه و سوچی در خصوص سوریه پایبند نیست. به روسیه اعلام کردیم که صبر ما در مقابل بمباران‌های پی در پی و افزایش تنش‌ها در ادلب رو به پایان است».

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «روسیه به شدت به اجرای تعهدات خود پایبند است».

 ارتش سوریه طی هفته‌های اخیر حملات خود علیه تروریست‌ها در ادلب و جنوب غربی حلب را افزایش داده و پیشروی خود در این مناطق برای بازپس گیری آنها را به پیش می‌برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.