سازمان همکاری اسلامی که امروز در «جده» مقر خود در غرب عربستان در جلسه‌ای فوق‌العاده، طرح صلح آمریکا برای فلسطین را به بحث گذاشت، آن را رد کرد. 

این سازمان خواستار «عدم پذیرش هر تلاشی شد که پاسخگوی حقوق غیرقابل بحث فلسطینی‌ها نیست».

در نشست امروز که در سطح وزرای خارجه اعضای سازمان برگزار شد، این نهاد اسلامی بر «موضع اصولی خود در حمایت از ملت فلسطین و مبارزه آن تا زمان احقاق حقوق مشروعش یعنی تشکیل دولت مستقل دارای حاکمیت به پایتختی قدس شرقی» تأکید کرد.

به گزارش وبگاه «الشرق الاوسط»، ریاست جلسه امروز را که عربستان با صادر نکردن روادید برای هیأت ایرانی، مانع حضور تهران در این جلسه شد، شاهزاده «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه سعودی و یوسف العثیمین دبیر کل سازمان و ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بر عهده داشتند. 

یوسف العثیمین در سخنان افتتاحیه بر آنچه آن را «حمایت ثابت سازمان از ملت فلسطین در مبارزه عادلانه‌اش برای نیل به حقوق ملی و مشروعش جهت تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی» خواند، تأکید کرد. 

این نشست که نمایندگان سعودی و امارات حاضر نشدند طرح آمریکا را محکوم کنند ، دو روز پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب برگزار شد که در آن جلسه نیز طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» رد شده بود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.