براساس این گزارش اگرچه ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی برای شرکت در گفت وگوهای ژنو به سوئیس می رود،  اما یک هیات بلند پایه نظامی آمریکا وارد طرابلس شد تا با سران ارتش دولت وفاق ملی دیدار و گفت وگو کند.

این هیات همچنین قرار است بعد از دیدار با نظامیان لیبیایی با فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی نیز دیدار و گفت وگو کند.

این در حالی است که ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش شرق لیبی عازم ژنو است تا در گفت وگو های کمیسیون مشترک نظامی (۵+۵) که به زودی در آن شهر با ابتکار غسان سلامه نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی برگزار می شود شرکت کند.

به گفته سلامه، براساس تصمیمی که در نشست اول صلح لیبی در برلین اتخاذ شد، قرار است در نشست ژنو نمایندگان گروه های رقیب در لیبی در باره آینده سیاسی و اقتصادی این کشور آفریقایی تصمیم گیری کنند.

دو هفته قبل بود که سفارت آمریکا در طرابلس در توئیتی خواستار از سرگیری صادارت نفت لیبی شد که توسط نیروهای حفتر متوقف شده بود.

بخشی از تأسیسات نفتی لیبی از ماه گذشته از سوی نیروهای خلیفه حفتر مسدود شد. این اقدام خسارت ۷۰۰ هزار بشکه‌ای برای این کشور را به همراه آورد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز چندی پیش ابراز امیدواری کردکه در نتیجه کنفرانس برلین، تاسیسات نفتی لیبی دوباره بازگشایی شود. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه ای که سفارت آمریکا در لیبی منتشر کرد به لزوم از سرگیری صادرات نفتی لیبی توصیه شده است.

بحران لیبی و درگیری میان دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج با شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر، به عرصه درگیری‌های نیابتی برخی کشورهای منطقه مبدل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.