صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز (۱۵ بهمن) در شمال غرب کشور به ویژه استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و ارتفاعات البرز بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد، اظهار کرد: این وضعیت تا فردا (۱۶ بهمن) ادامه دارد و علاوه بر مناطق ذکر شده در مناطق شمالی استان خراسان شمالی نیز بارش پراکنده باران را شاهد خواهیم بود.

 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز (۱۵ بهمن) وزش باد شدید نیز برای استان‌های اردبیل، گیلان، قم، شرق سمنان، خراسان شمالی و نیمه شرقی استان خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، از روز پنج شنبه (۱۷بهمن) با ورود سامانه بارشی جدید در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور بارش پراکنده باران و برف و گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد رعد و برق رخ می‌دهد.

وی با اشاره به این که از روز جمعه (۱۸ بهمن) بر گستره و میزان بارش افزوده می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر مناطق ذکر شده ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، البرز، شمال شرق و سواحل شمالی کشور نیز متاثر خواهند شد.

ضیاییان با بیان این که روند افزایش نسبی دمای هوا در نیمه غربی کشور تا جمعه شب و در دیگر مناطق به ویژه نیمه شرقی تا شنبه شب (۱۹ بهمن) ادامه دارد، گفت: امروز و فردا غرب دریای خزر مواج است و فردا از ارتفاع امواج در خلیج فارس کاسته می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران فردا (۱۶ بهمن) ابری به تدریج صاف و در بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز پنج شنبه (۱۷ بهمن) نیز صاف و در بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.