دفتر رسانه‌ای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با اشاره به سفر اخیر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه به تهران، به نقل از این مقام ارشد اروپایی مدعی شد که اتحادیه اروپا از هیچ تلاشی برای حفظ برجام فروگذار نخواهد کرد.

در این بیانیه با اشاره به دیدارهای جوزف بورل با مقامات ارشد ایرانی و موضوعات مطرح شده در این دیدارها که مشخصاً حول محور برجام بوده، آمده است: «وی [بورل] بر ضرورت اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌ها تأکید کرده و گفته است که به‌عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، مصمم است که هر کاری بتواند برای حفظ برجام که یک توافق کلیدی برای امنیت منطقه و جهان است انجام دهد.»

دفتر رسانه‌ای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه به نقل از جوزپ بورل می‌افزاید: «ما به همکاری با همه طرف‌های برجام برای حصول پیشرفت ادامه می دهیم و از ایران انتظار داریم که به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای خود بازگردد. البته ایران باید بتواند که از مزایای اقتصادی رفع تحریم‌ها بهره‌مند شود. آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی نقش مهمی در نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران دارد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در تهران با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دیدار و با آنها در خصوص آخرین تحولات مرتبط با برجام گفتگو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.