پایگاه خبری هیل گزارش داد، تیم رایان، نماینده دموکرات کنگره از ایالت اوهایو و بیل پاسکرل، نماینده دموکرات از ایالت نیوجرسی هنگام ارائه توضیحات درباره تصمیم‌شان برای ترک سومین سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در همان دقایق اولیه، شدیدا از وی انتقاد کردند.

رایان در توییتی نوشت: من هم اکنون محل سخنرانی سالانه رئیس جمهور را ترک کردم. به اندازه کافی شنیدم. این سخنرانی شبیه به تماشای یک کشتی حرفه‌ای بود. کل اظهارات و سخنان دروغ بودند.

پاسکرل نیز در توییتی نوشت: من هم اکنون محل سخنرانی سالانه رئیس جمهور را ترک کردم. نمی‌توانم یک دروغگو را تحمل کنم. ریاست جمهوری ترامپ یک تراژدی ملی است.

همچنین مشاهده شده که جیم مک‌گاورن، رئیس کمیته قوانین مجلس نمایندگان نیز در حین سخنرانی ترامپ کنگره را ترک کرده و کرسی‌های ایلهان عمر، نماینده دموکرات از ایالت مینه سوتا و رشیده طلیب، نماینده دموکرات از ایالت میشیگان نیز پیش از اتمام نطق سالانه ترامپ خالی بودند.

طلیب توضیح داد که اظهارات ترامپ درباره برنامه کمک تغذیه الحاقی معروف به "برنامه کوپن غذا" شأن و منزلت جایگاهی را که ترامپ اشغال کرده، پایین می‌آورد. مک‌گاورن نیز گفت: ترامپ نطق سالانه را به یک تجمع انتخاباتی تبدیل کرده است.

طلیب گفت: من سخنرانی سالانه را ترک کردم. "این دروغ‌ها، این تعصب و این لاف‌زدن‌های شرم‌آور درباره حذف کوپن‌های غذایی که مردم برای زندگی به آن‌ها وابسته هستند، شأن و منزلت جایگاهی را که ترامپ اشغال کرده، پایین می‌آورد. شرم بر این رئیس جمهور برای همیشه استیضاح شده."   

این در حالی است که عمر ایلهان هنوز در این رابطه هیچ اظهار نظری نکرده است.

نطق سالانه ترامپ در زمان تشدید تنش ها در کنگره در بحبوحه محاکمه استیضاح در سنا و در آغاز سال انتخاباتی برگزار شد؛ انتخاباتی که تعدادی از اعضای کنگره با هدف به چالش کشیدن ترامپ در آن نامزد شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.