هدف از این پروژه، ارائه دستورالعمل‌های جدید برای تشخیص و درمان است که درک سرطان را به میزان قابل‌توجهی بهبود خواهد بخشید.

پروژه پان کنسر(Pan-Cancer) توسط کنسرسیوم بین‌المللی ژنوم سرطان (ICGC) توسعه‌یافته و شامل همکاری مشترک بیش از ۱۳۰۰ دانشمند و پزشک از ۳۷ کشور جهان و بیش از ۲۶۰۰ ژنوم از ۳۸ نوع مختلف تومور است. این پروژه منبع عظیمی از ژنوم‌های اولیه سرطان را تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

نتایج به‌دست‌آمده این تحقیق، حاصل بازبینی ۲۳ مقاله علمی است که در نشریه‌های Nature و مجلات وابسته به آن منتشرشده است.

پروفسور اندرو بینکین، استاد جراحی در دانشگاه گلاسکو و سرپرست ICGC  گفت: "این ۲۳ مقاله تحقیقات سرطان  تا امروز است و تحقیقات بیشتر آینده در مورد این پروژه را به دنبال خواهد داشت و درک ما از سرطان را با مرور زمان بهبود خواهد بخشید و نتایج بهتری در درمان بیماران به همراه خواهد داشت."

وی اظهار کرد: " آخرین ابتکار ICGC ، شتاب بخشیدن به تحقیقات در سرطان‌شناسی ژنومی ( ARGO) نام دارد و هدف آن انتقال دانش دقیق آنکولوژی در بهبود سلامت انسان در بیش از یک‌میلیون بیمار در سراسر جهان است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این اطلاعات به اشتراک گذاشته شوند تا تأثیر کامل داروهای دقیق‌تر را به سود همگان شناسایی کنیم. "

تحقیقات پیشین تقریبا بر روی یک درصد ژنوم کد کننده پروتئین متمرکزشده بود. پروژه پان کنسر(  Pan-Cancer) با جزئیات بیشتر بر ۹۹درصد ژنوم باقی‌مانده، ازجمله مناطق کلیدی در تغییر فعالیت ژن‌ها متمرکز خواهد بود.

دکتر لینکلن اشتاین، عضو کمیته راهبری پروژه و مدیر انکولوژی انطباق پذیر در انستیتوی تحقیقات سرطان انتاریو  گفت: "این نتایج اوج همکاری بی‌نظیر در یک دهه است که کل ژنوم سرطان را کشف کرده است."

وی در ادامه افزود: "با دانشی که در مورد ریشه و تکامل تومورها کسب کردیم، می‌توانیم ابزارها و روش‌های درمانی جدیدی را برای تشخیص زودهنگام سرطان ایجاد کنیم، درمان‌های هدفمندتری را توسعه داده و با موفقیت بیشتری به درمان بیماران بپردازیم."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.