نحوه معرفی ترامپ از سوی پلوسی در آغاز نطق سالیانه و به ویژه اقدام اعتراض آمیز وی پس از پایان این سخنرانی موجب شد هشتگ های «پلوسی» و «نانسی» با بیش از یک میلیون - و ۷۰۰ هزار توئیت، به ترتیب ترند چهارم و پنج جهانی شوند. همچنین هشتگ «نانسی پلوسی» با دست کم 400 هزار توئیت، ترند سوم توئیتر در آمریکا شد.ین اقدامات اعتراضی که مقابل دوربین های متمرکز شده بر دونالد ترامپ صورت گرفت، موجی از واکنش های متنوع کاربران توئیتر را در پی داشت.

برخی از کاربران ضمن انتقاد از پلوسی، اقدام وی در پاره کردن متن سخنرانی ترامپ را ناقض «قانون سوابق فدرال» آمریکا توصیف کرده اند.

چارلی کرک، رئیس و بنیان گذار سازمان «یو اس ای ترنینگ پوینتس» و رئیس جنبش جوانان حامی ترامپ موسوم به «دانشجویان برای ترامپ» در توئیتی ضمن اشاره به اینکه قوانین آمریکا از بین بردن سوابق دولتی را ممنوع کرده است، این اقدام پلوسی را قابل تنبیه تا سه سال حبس توصیف کرد.

همچنین حامیان رئیس جمهور آمریکا این اقدام پلوسی را ناشی از شکست وی در #استیضاح ترامپ دانسته اند و از عزم جدی تر خود برای انتخاب مجدد وی در انتخابات پیش رو سخن گفته اند.

آرون کارپنتر، عضو شورای شهر ماریل ویل در واشنگتن، در توئیتی نوشته است، "زمانی که مردم آمریکا در تاریخ 3/11/2020 به انتخاب مجدد رئیس جهور ترامپ رای دهند و اکثریت در مجلس نمایندگان را باز پس گیرند، اقدام نمادین نانسی پلوسی در پاره کردن دستاوردهای تاریخی آمریکایی و تلاش نافرجام وی در استیضاح عالی ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا را به یاد خواهیم داشت."

رابی ستارباک، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی نیز تصویر دستکاری شده پلوسی را در حال پاره کردن کاغذی منتشر کرده که روی آن نوشته شده است «شغل و آخرین قطعه از عزت پلوسی».

ستارباک بالای این تصویر نوشته است، "این چیزی است که واقعا پاره اش کردی. ممنون که نقاب را کنار زدی و به آمریکا نشان دادی چه کسی هستی، و ممنون به خاطر رای دهندگان جدیدی که برای جمهوریخواهان فرستادی."

تعدادی از کاربران همچون مارک سیمون، مجری معروف برنامه های خبری آمریکا و مارگارت اولوهان، خبرنگار دیلی کالر نیز به بازنشر گسترده سخنان لیندسی گراهام در واکنش به این اقدام پلوسی پرداخته اند: « متن سخنرانی را می توانی پاره کنی، اما دستاوردها را نه!»

در این میان، بسیاری از کاربران توئیتر به این حرکت اعتراضی پلوسی آفرین گفتند و خشنودی خود را در حساب های کاربریشان منعکس کردند.

مورگان فریمن بازیگر مشهور آمریکایی در پاسخ به توئیت نیوت گینگریچ، رهبر جمهوریخواه پیشین مجلس نمایندگان که خواستار سانسور پلوسی شده است، نوشت، " او این کار را از طرف ملتی انجام داد که در صدد بهبود یافتن از شری است که تو و ترامپ گورویِ تو بر ما تحمیل کرده اید."

«گورو» اصطلاحی است که به تمسخر از سوی بسیاری از منتقدان ترامپ به وی اطلاق می شود و به معنای کسی است که خود را مرشد و معلم مذهبی می داند.

زاک پتکاناس مشاور سابق امور استراتژیک هیلاری کلینتون و رئیس موسسه «پتکاناس استراتژیز» در توئیتی نوشته است، "رسانه ها همه ی فردا را صرف تکرار دروغ های دونالد ترامپ خواهند کرد. اما اکنون نانسی پلوسی با یک بار پاره کردن (متن سخنرانی)، پوشش نطق سالیانه ترامپ را نابود کرد. آفرین!"

اندرو واینستاین، رئیس شورای حقوق دانان دموکرات نیز این طور توئیت کرده است، "این حقیقت که جمهوریخواهان در کنگره، بیش از کشته شدن کودکان در مدارس از پاره کردن متن یک سخنرانی توسط پلوسی برافروخته شده اند، شواهد بسیار محکمی بر این است که بیرون انداختن همه آنها تنها گزینه است."

 جاناتان کیپهارت، روزنامه نگار واشنگتن پست نیز در حساب کاربری خود نوشته است، "آفرین به نانسی پلوسی به خاطر پاره کردن سخنرانی رئیس جمهور ترامپ استیضاح شده... او (ترامپ) لیاقتش را داشت. ما به عنوان یک ملت مستحق بهتر از او هستیم."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.