«رنه فیستر» خبرنگار نشریه اشپیگل آلمان مستقر در آمریکا امروز (چهارشنبه) در مورد جلوگیری سناتورهای جمهوری خواه از ادامه روند استیضاح ترامپ، این اقدام را نشانه‌ای شوم برای دموکراسی در ایالات متحده ارزیابی کرد و هشدار داد که به دلیل توجیه سوء استفاده ترامپ از قدرت از سوی سنای آمریکا امکان تبدیل شدن رییسان جمهوری این کشور به افراد دیکتاتور در زمان حال و آینده وجود دارد.

به نوشته فیستر، هر چند در حال حاضر صحبت از این است که دموکرات‌ها در استیضاح ترامپ شکست خورده اند، اما آنها توانستند ادله‌ متقنی علیه رییس جمهوری آمریکا جمع آوری کرده و نشان دهند که وی آسیب پذیر است. آنها همچنین موفق شدند چهره واقعی جمهوری خواهان را به نمایش بگذارند. زیرا نمایندگان جمهوری خواه مدعی بودند ترامپ هرگز از قدرت خود برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات ریاست جمهوری استفاده نکرده است.

همچنین هر کس چشم داشته باشد به وضوح می‌تواند شخصیت مستبد ترامپ را ببیند. جمهوری خواهان با این تصمیم نشان دادند که می‌خواهند زیر دست این فرد مستبد باشند.

با وجود حرف و حدیث‌های فراوانی که پیرامون نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ترامپ وجود دارد، در ماه نوامبر آینده (آبان ۹۹) این فرصت را خواهند داشت که برای آینده خود تصمیم بگیرند.

جمعه گذشته با رای منفی اکثریت اعضای سنای آمریکا به احضار شهود یا ارائه مدارک تازه در چارچوب استیضاح رییس جمهوری این کشور، راه برای تبرئه ترامپ باز شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.