امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت بیش از ۲ دلار افزایش یافت و قینا هر بشکه از این نفت ۵۶دلار و ۵ سنت معامله شد.

قیمت نفت وست تگزاس آمریکا رشد ۱.۷۹دلار را داشت و بشکه‌ای ۵۱ دلار و ۴۰سنت معامله شد.

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز قیمت جهانی نفت بیش از سه درصد رشد داشته و دلیل آن گزارش کشف داروی مؤثر برای جلوگیری از ویروس کرونا بوده است.

در روزهای گذشته شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی جهان تأثیر زیادی گذاشت.

در این میان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به دنبال کاهش بیشتر عرضه نفت هستند. آنها به دنبال کاهش ۵۰۰ هزار بشکه دیگر از این نفت هستند که در صورت تحقق، مجموع کاهش تولید نفت اوپک پلاس به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه خواهد رسید.

روزنامه چینی شانگ‌جیانگ روز گذشته گزارش داد که تیمی از محققان به رهبری شی‌جیانگ داروی مؤثری را برای ویروس کرونا پیدا کرده‌اند.

در گزارش جداگانه‌ای که اسکای نیوز منتشر کرد، اعلام شد: دانشمندان انگلیسی پیشرفت بسیار خوبی را درباره واکسن ویروس کرونا داشته اند که مرحله بهبود را از ۲ تا ۳ سال به ۱۴ روز کاهش داده است.

اگرچه کارشناسان معتقدند این واکسن برای ویروس فعلی که شیوع پیدا کرده بسیار دیر است اما این پیشرفت برای جلوگیری از اشاعه آن در دیگر نقاط بسیار مؤثر خواهد بود.

در گروه سایر فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین رشد ۶.۶۴دلاری داشت و گالنی ۱۵۰ دلار و ۹۶ سنت معامله شد. نفت کوره رشد ۵.۵۸ دلاری داشت و گازوئیل ۲۱.۲۵دلار افزایش داشت.

به گزارش رویترز خبر دستیابی به دارو و واکسن برای مقابله با ویروس کرونا امیدواری به فعالیت‌های اقتصادی را بیشتر کرد و تقاضا را برای نفت خام افزایش داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.