به گزارش شبکه سی ان ان، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیدار فرصتی برای تأکید مجدد تعهد ایالات متحده به مردم ونزوئلا و بحث در مورد چگونگی کار با گوایدو برای تسریع در روند انتقال دموکراتیک در ونزوئلا خواهد بود.

کاخ سفید همچنین در ادامه توهین‌های خود به دولت قانونی مادورو، دولت وی را غیرقانونی و نامشروع خواند و متعهد شد که در کنار مردم ونزوئلا بایستد تا آینده‌ای دموکراتیک و سعادتمند را تضمین کند.  

خوان گوایدو رهبر مخالفین ونزوئلا که از حمایت واشنگتن برخوردار است به تازگی تور بین المللی سه هفته‌ای را به امید جلب نظر رهبران کشورهای جهان از دولت وی آغاز کرده است.  

وی  روز سه شنبه در مراسم سخنرانی ترامپ در کنگره آمریکا حضور داشت.  

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.  

شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شده است.  

مشکلات شدید اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. پیامد بحران اقتصادی در این کشور، کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت بوده است.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.