نشست خبری فیلم «خوب، بد جلف ۲، ارتش سری» با حضور پیمان قاسمخانی (نویسنده و کارگردان)، محسن چگینی (تهیه‌کننده)، پژمان جمشیدی، ریحانه پارسا، سام درخشانی، حامد کمیلی (بازیگران) و برخی عوامل دیگر در سالن رسانه‌های پردیس ملت برگزار شد.

علیرضا مجمع (منتقد) درباره این فیلم گفت: واقعیت این است که این فیلم پیمان قاسم‌خانی در ادامه فیلم‌های قبلی اوست. به نظرم خود فیلم به لحاظ کمدی استاندارد لازم را دارد اما فکر می‌کنم برای قاسم‌خانی خیلی جشنواره مهم نیست چراکه معیارهای آن جنس از این فیلم‌ها را ندارد.

پیمان قاسمخانی در این نشست بیان کرد: کارگردانی این فیلم دو نفری بوده و اگر می‌بینید نسبت به سری اول پیشرفتی داشته مدیون محسن چگینی است. ما تنها دیر اسم محسن را به وزارت‌ارشاد اعلام کردیم و به همین دلیل اسم او الان به‌عنوان کارگردان نخورده است.

وی ادامه داد: به‌طور کلی جشنواره‌ها اقبالی به فیلم‌های کمدی ندارند و ما هم انتظاری از این بابت نداریم اما اگر اتفاق بهتری هم برای فیلم رخ دهد، از این بابت خوشحال می‌شویم.

سام درخشانی درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای بازی در نقش‌های جدی ندارد، اظهار داشت: قضیه سینما مقداری فرق می‌کند و وقتی موضوع مارکت پیش می‌آید دست بازیگر در انتخاب بسته است. البته سعی کردم که امسال نقش‌های درام را نیز برای بازی انتخاب کنم.

ریحانه پارسا نیز درباره رشد سریع در سینما بیان کرد: به هر حال طبیعی است وقتی شما با اولین کار خیلی دیده شوید، شاید همه چیز برای شما تمام شود اما برای من از فردای قسمت آخر سریال پدر داستان مجدد شروع شد و تا آخر نیز تلاش می‌کنم هر روز بهتر باشم.

قاسمخانی درباره لزوم حضور علی اوجی در این فیلم توضیح داد: اول بگویم که از بازی علی اوجی راضی هستم. او درست همان چیزی را که از او خواستم اجرا کرد. در واقع از او خواسته بودم مثل فک دیالوگ بگوید که او این کار را کرد. درباره لزوم او در فیلم نیز باید بگویم در داستان و پیشبرد آن نقش دارد.

وی درباره اینکه آیا در این فیلم جهت‌گیری سیاسی را دنبال کرده، اظهارداشت: در مقابل این سوال تنها باید بخندم. به‌هیچ‌وجه دنبال این مسائل نبودم و چنین مواردی به سر و شکل من نمی‌خورد. در نهایت باید بگویم هیچ جهت‌گیری سیاسی در این فیلم نبوده و من تنها در حال داستان تعریف کردن هستم.

این کارگردان در ادامه با عذرخواهی از مارال فرجاد و ستاره پسیانی درباره حضور آنها در فیلم گفت: در تدوین برای کوتاه کردن فیلم مجبور بودیم بسیاری از صحنه‌ها را حذف کنیم. البته خوشحالم گوهر خیراندیش در آمریکا بوده و در سالن نیست وگرنه به‌خاطر حذف بسیاری از صحنه‌های بازی‌اش من را نصف می‌کرد.

وی همچنین درباره انتقاد از شوخی‌های خارج از عرف در فیلم توضیح داد: این شوخی‌ها در جامعه ما وجود دارد و نمی‌توان سر در برف فرو کرد و آنها را نادیده گرفت. من نمی‌توانم و به‌نظرم حضور این شوخی‌ها به اندازه‌ای که در جامعه ما جاری است، لازم است.

در ادامه جلسه گوهر خیراندیش به‌صورت تلفنی روی خط آمد و با تشکر از قاسمخانی درباره حذف برخی‌ سکانس‌هایش گفت: کارگردان حتما برای بهتر دیده‌شدن اثر این‌طور صلاح دیده‌اند. من به‌خاطر ازدواج دخترم به آمریکا آمده‌ام اما حوادث اخیر اذیتم می‌کند اما مجبور بودم به خاطر دخترم به این سفر بیایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.