براساس این گزارش، مقام‌های چینی اعلام کردند که با جان باختن ۷۰ نفر دیگر از افراد مبتلا به کرونا، شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری به ۵۶۰ نفر رسیده است.

فرانس پرس به نقل از منابع بیمارستانی چینی گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۹۸۷ تن جدید در استان هوبئی به مرکزیت شهر ووهان در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند. با احتساب این افراد، شمار مبتلایان به این ویروس در چین به ۱۹ هزار ۶۶۵ نفر رسیده است.

در همین ارتباط، مدیریت خدمات درمانی ایالت "ویسکانسین" آمریکا نیز بامداد پنجشنبه گزارش داد که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، دوازدهمین مورد از ابتلا به بیماری کرونای جدید را تأیید کرده است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

کم سن‌ترین فرد مبتلا به بیماری کرونای جدید یک نوزاد است که تنها ۳۰ ساعت پس از تولد به کرونا مبتلا شده است. این نوزاد در شهر ووهان مرکز استان هوبئی و کانون اصلی شیوع بیماری متولد شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.