وزیر خارجه آمریکا ۱۳ تا ۲۲ فوریه (۲۴ بهمن تا سوم اسفند) در یک سفر دوره‌ای به ترتیب به آلمان، سنگال، آنگولا، اتیوپی، عربستان سعودی و عمان می‌رود. 

 طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو قرار است ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) ضمن سفر به آلمان، در «کنفرانس امنیتی مونیخ» شرکت می‌کند. او ضمن سخنرانی در این کنفرانس با مقام‌های دیگر کشورها دیدار و درباره «اولویت‌های امنیتی» رایزنی می‌کند.

مقصد بعدی سفر پمپئو، داکار پایتخت سنگال است و او قرار است ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) با مقام‌های این کشور آفریقایی درباره تعمیق «مشارکت اقتصادی و امنیتی» بین دو کشور رایزنی کند.

وزیر خارجه آمریکا بعد از پایان سفر به سنگال، بین ۱۷ تا ۱۹ فوریه (۲۸ تا ۳۰ بهمن) از آنگولا و اتیوپی دیدن و با رهبران آنها درباره روابط دوجانبه رایزنی می‌کند.

طبق اعلام واشنگتن، قرار است پمپئو در این سفر دوره‌ای به دو کشور عربستان سعودی و عمان در منطقه غرب آسیا برود.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، پمپئو در حد فاصل ۱۹ تا ۲۱ فوریه (۳۰ بهمن تا دوم اسفند) در ریاض با مقام‌های سعودی دیدار می‌کند و سپس به مسقط پایتخت عمان می‌رود.

به گفته این وزارتخانه، پمپئو در ریاض با رهبران عربستان سعودی درباره «مسائل منطقه و دوجانبه از قبیل ایران، یمن و حقوق بشر» صحبت و تبادل نظر می‌کند.

وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» در آخرین مقصد این سفر دوره‌ای به مسقط می‌رود و با «هیثم بن طارق» پادشاه عمان دیدار می‌کند.

هدف از سفر پمپئو به مسقط، «همدردی بابت درگذشت سلطان قابوس» و دیدار با پادشاه جدید این کشور و تاکید بر «مشارکت مستحکم ایالات متحده با عمان» اعلام شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.