حضور روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در جمع هزاران نفر از اقشار مختلف مردم بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

شبکه الجزیره با مورد توجه قرار دادن اظهارات رهبر انقلاب درباره معامله قرن که با عنوان «طرح صلح ترامپ» نیز شناخته می‌شود و انتقاد ایشان از سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نوشت: رهبر ایران گفت که طرح جدال آمیز ترامپ برای اسرائیل-فلطسین، پیش از آن که ترامپ بمیرد، خواهد مرد.

الجزیره به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: آمریکایی‌ها با صهیونیست‌ها درباره چیزی مذاکره کردند که به آن‌ها تعلق ندارد.

این شبکه همچنین به انتقاد ایشان از حمایت کشورهای عربی از طرح معامله قرن نیز اشاره کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، روز گذشته، طرح امریکا موسوم به معامله قرن را طرحی احمقانه، خبیثانه و شکست‌خورده خواندند و افزودند: راه مقابله با این طرح، ایستادگی و جهاد شجاعانه ملت و گروههای فلسطینی و حمایت جهان اسلام است و علاج اساسی مسئله فلسطین نیز روی کار آمدن نظام مورد نظر و منتخب همه مردم فلسطینی الاصل در یک نظرخواهی عمومی است.

ایشان در بخشی دیگر از بیاناتشان، در این باره اظهار کردند: این کار قطعاً به نتیجه نخواهد رسید، بنابراین رفت‌وآمد و هزینه کردن برای آن و جنجال به‌راه انداختن و رونمایی از آن کاری احمقانه است.

ایشان طرح موسوم به معامله قرن را نشانه آشکاری از دغلکاری آمریکایی‌ها خواندند و گفتند: آمریکایی‌ها با صهیونیست‌ها درباره چیزی معامله کرده‌اند که متعلق به آنها نیست. فلسطین از آنِ فلسطینی‌ها و تصمیم‌گیری درباره آن مختص آنهاست. شما چه‌کاره هستید که درباره زمین و خانه دیگران تصمیم‌گیری کنید؟ این نشانه خباثت، دغلکاری و بدنهادی شماست.

علاوه بر این، روزنامه نیویورک تایمز نیز سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در گزارشی بازتاب داده و نوشت: رهبر ایران، روز چهارشنبه گفت که ایران تا جایی که بتواند از نیروهای مسلح فلسطین حمایت خواهد کرد و از فلسطینی‌ها خواست که با طرح آمریکا برای صلح فلسطین-اسرائیل مقابله کنند.

نیویورک تایمز در این باره به نقل از ایشان نوشت: ما بر این باور هستیم که تشکیلات مسلح فلسطین ایستادگی کرده و به مقاومت ادامه خواهد داد و جمهوری اسلامی حمایت از گروه‌های فلسطینی را وظیفه خود می‌داند. بنابراین، هر طور که بتواند، و هر قدر که بتواند از آن‌ها حمایت خواهد کرد و این حمایت، خواسته نظام اسلامی و ملت ایران است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای،  روز گذشته با اشاره به تلاش مستکبران برای پیش‌بُرد این طرح با تکیه بر سلاح و پول، راه علاج را «ایستادگی و مقاومت شجاعانه» خواندند و تأکید کردند: ملت، عناصر و سازمانهای فلسطینی باید با «جهاد فداکارانه» عرصه را بر آمریکا و دشمن صهیونیستی تنگ، و همه دنیای اسلام نیز از این مقاومت شجاعانه حمایت و پشتیبانی کنند.

ایشان با اشاره به گسترش روزافزون محدوده مقاومت علیه استکبار در منطقه غرب آسیا، تأکید کردند: معتقدیم سازمانهای مسلح فلسطینی خواهند ایستاد و مقاومت را ادامه خواهند داد و نظام جمهوری اسلامی نیز وظیفه خود را پشتیبانی از گروههای فلسطینی می‌داند، بنابراین هر گونه و هر قدر که بتواند از آنها حمایت می کند و این پشتیبانی، خواست نظام اسلامی و ملت ایران است.

همچنین روزنامه ینی شفق بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران را در انتقاد از معامله قرن مورد توجه قرار داده و نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران طرحی موسوم به طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا را برای پایان دادن به درگیری اسرائیل- فلسطین، «احمقانه» توصیف کرد.

این روزنامه ترکیه‌ای همچنین به نقل از ایشان نوشت که این طرح «محکوم به شکست» بوده و «معامله قرن که دسیسه آمریکاست، پیش از آن که ترامپ بمیرد، خواهد مرد».

پایگاه خبری المانیتور نیز بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران را درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات پیش رو در ایران، مورد توجه قرار داده و به نقل از ایشان در این باره نوشت: مردم روز انتخابات به بخاطر در میان بودن آبروی نظام و امنیت ملی صحنه مبارزه خواهند آمد.

ایشان روز گذشته در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند، انتخابات را برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید خواندند و افزودند: برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق های رأی، تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای انتخابات را نشان دهنده «عظمت، اقتدار و بصیرت ملی» دانستند و افزودند: در کشور مشکلات و گرفتاری هایی وجود دارد که برخی ناشی از تحریمها، و علت برخی هم کم کاری ها است اما با وجود این مشکلات، مردم به دلیل آنکه در انتخابات موضوع آبروی نظام و امنیت کشور در میان است، به میدان خواهند آمد.

علاوه بر این، خبرگزاری رویترز نیز با تیتر «ایران هر چه قدر که بتواند از گروه‌های مسلح فلسطین پشتیبانی خواهد کرد، این بخش از سخنان ایشان را درباره این موضوع که ضمن انتقادشان از طرح آمریکایی معامله قرن مطرح شده بود، مورد توجه قرار داد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز با بازتاب بیانات مقام معظم رهبری، بخشی از سخنان ایشان را که درباره محکومیت معامله قرن و دعوت مردم فلسطین و جامعه مسلمانان به مقابله با این طرح بود را با تیتر «ایران از گروه‌های مسلح فلسطین در مقابله با طرح احمقانه ترامپ برای خاورمیانه حمایت خواهد کرد»، منعکس کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.