امیرسرتیپ حاتمی به دعوت وزارت صمت با حضور در گروه صنعتی ایران خودرو و بازدید از نمایشگاه خودکفائی قطعات با ابراز خرسندی از تداوم تولید محصولات داخلی این شرکت علیرغم شرایط تحمیلی تحریم گفت: برابر سیاست‌های ابلاغی نظام، در سالی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به اسم «رونق» تولید نام‌گذاری کردند، کمک بخش صنعت دفاعی با استفاده از ظرفیت‌های موجود به صنعت خودروی ملی در دستور کار قرار گرفته است. 

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های عظیم فن آورانه در صنعت دفاعی کشور افزود: هدف آن است که از سر ریز فن آوری های دفاعی جهت رفع مشکلات صنعت خودرو نهایت بهره برداری صورت گیرد.

وزیر دفاع با اشاره به تحمیل تحریمهای چهل ساله نظام سلطه بر صنعت دفاعی کشور گفت: صنعت دفاعی کشور با تجربه ای گرانسنگ و تبدیل تهدیدها  به فرصت، توانسته است سبد محصولات محدود دفاعی قبل از انقلاب را به بیش از ۳۳۰۰ محصول افزایش دهد و به همین دلیل است که موکدا و مکررا اعلام کرده ایم که در صنعت دفاعی سد تحریمهای ظالمانه را شکسته ایم.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به حضور یکساله صنعت دفاعی در عرصه کمک رسانی به خودرو سازان داخلی گفت: ما حصل این حضور و همکاری های کوتاه مدت، تولید قطعات متنوع در صنعت خودروسازی با فن آوری روزآمد از سرریز دانش صنعت دفاعی است.

وی افزود: ساخت قطعات حساس خودرو نظیر توربو شارژ، سامانه ضد قفل ترمز، رایانه خودرو، انواع حس گرها، کمربند ایمنی و مجموعه کیسه هوا از جمله قطعاتی است که توسط متخصصین صنعت دفاعی و شرکت های دانش بنیان و شبکه همکار، تولید و در اختیار خودرو سازان قرار می گیرد. 

سرتیپ حاتمی با تاکید بر ماموریتی بودن حضور وزارت دفاع در صنعت خودرو سازی بیان داشت: قطعات و سامانه هایی که توان تولید و امکان ساخت آن در بخش خصوصی وجود دارد، وزارت دفاع در تولید آنها به هیچ وجه وارد نمی شود. 

وزیر دفاع افزود: هدف غائی ما در مجموعه وزارت دفاع حفظ آرامش و امنیت ملی در سطح کلان است و امروز در صنعت دفاعی حمایت از صنعت خودرو سازی یا هر صنعتی که مورد تحریمهای ظالمانه قرار گیرد را تکلیف خود می دانیم.

در  پایان سند همکاری های مشترک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف بومی سازی قطعات صنعت خودرو به امضاء رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.