مشکلات شدید لیگ برتر هجدهم و درگیری‌هایی که در ورزشگاه اتفاق می‌افتاد باعث شد تا فدراسیون فوتبال برای برگزاری لیگ برتر نوزدهم شروطی را تعیین کند. در همین راستا مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کردند که تا مسئله بلیت‌فروشی الکترونیک، شماره‌گذاری صندلی و دوربین‌های مداربسته حل نشود، لیگ برگزار نخواهد شد. 

اما در ماه‌های اخیر درگیری‌ها در ورزشگاه ادامه‌دار بوده و حتی در جریان بازی پرسپولیس-تراکتور در ورزشگاه آزادی، طرفداران دو تیم با پرتاب سنگ به سمت یکدیگر از خجالت هم در می‌آمدند. در ابتدای لیگ و با گزارش‌هایی که در رسانه‌های مختلف پخش شد، مشخص شد که وضعیت نشستن مردم بر روی صندلی‌ها طبق روال گذشته است و نظم مشخصی ایجاد نشده است.

نکته مهم دیگر هم به بلیت‌فروشی برمی‌گردد. نقص‌های متعدد این سیستم در بلیت‌فروشی دربی مشخص شد، جایی‌که مردم باید زمان زیادی را صرف خرید بلیت یک مسابقه می‌کردند و زمانی‌که از یک مرحله به مرحله دیگر می‌رفتند، دائما در صف انتظار قرار می‌گرفتند. در این شرایط هم زمان زیادی از آن‌ها گرفته می‌شد و هم ممکن بود که با خطای سیستمی مواجه شوند و نتوانند وارد بلیت تهیه کنند.

رخ دادن این مسائل در کنار هم نشان می‌دهد که شرایطی که پیش‌تر اعلام شده بود به‌طور کامل اجرا نشده است و جنجال‌های گذشته هنوز ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.