«کِی بِیلی هاتچیسون» در مراسمی که در بنیاد هریتِج برگزار شد، اظهار داشت که دولت «دونالد ترامپ» در حال تدارک زمینه ای برای آغاز گفتگوها با روسیه جهت دست یافتن به سطح بالاتری از توافقنامه های کنترل تسلیحات است.

هاتچیسون روز پنج شنبه در پاسخی به پرسشی در مورد پیامدهای عدم تمدید «پیمان کاهش سلاحهای استراتژیک» برای ناتو اظهار داشت: «من می دانم که دولت آمریکا در حال تدارک زمینه ای برای آغاز گفتگوها با روسیه و در تلاش برای وارد کردن چین به سطح بالاتری از توافقنامه های کنترل تسلیحات است».

هاتچیسون در ادامه تأکید کرد که چین به دلیل حضور جهانی خود در طرح ابتکاری «یک کمربند و یک جاده» و همچنین توانائی هایش در حوزه تسلیحات هسته ای به مایه نگرانی تبدیل شده است.

گفتنی است که روز چهارشنبه، «رابرت اُبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده و روسیه در آینده ای نزدیک گفتگوها پیرامون موضوعات مربوط به کنترل تسلیحات هسته ای را آغاز خواهند کرد.

این در حالی است که معاهده استارت جدید- آخرین پیمان کنترل تسلیحاتی بجامانده میان روسیه و ایالات متحده- در فوریه ۲۰۲۱ به پایان می رسد.

با این حال، دولت ترامپ می گوید که برای تصمیم گیری در مورد تمدید یا عدم تمدید این پیمان کنترل تسلیحاتی زمان کافی در اختیار دارد.

از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به صراحت اعلام کرد که مسکو خواستار تمدید پیمان استارت جدید در اسرع وقت و بدون هیچگونه پیش شرطی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.