رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که سر سوزنی از حقوق ملت فلسطین که در حقوق بین الملل به رسمیت شناخته شده است، کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)  «محمودعباس» گفت: «ما بدون بیت المقدس پایتخت ابدی کشور فلسطین که در سال ۱۹۶۷ اشغال شد هرگز چیز دیگری را برای پایتختی فلسطین نمی‌پذیریم. این چیزی است که نسل‌های پیشین نزد ما به میراث گذاشتند. ما هرگز در امانت خیانت نمی‌کنیم و سر سوزنی از حقوقمان که بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده است،کوتاه نخواهیم آمد».

عباس این سخنان را شامگاه روز پنجشنبه در حضور نمایندگان جامعه مدنی فلسطین در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام الله بیان داشت.

رئیس تشکیلات خودگردان با تاکید بر اینکه مبارزه کنونی با توطئه معامله قرن آخرین در نوع خود نخواهد بود، گفت: «اما ما نظیر دیگر مبارزاتی که در طول یکصد و سه سال پیش  یعنی از زمان صدور اعلامیه بالفور تاکنون پیش گرفته‌ایم به اذن پروردگار در این نیز پیروز خواهیم شد و به کشور فلسطینی مستقل به پایتختی قدس شریف و نه به پایتختی ابودیس یا العیزریه آن گونه که آنها(صهیونیست‌ها) می خواهند خواهیم رسید».

عباس گفت: «من تمام مراحل را خلاصه می‌کنم تا بگویم آنچه بالفور در سال ۱۹۱۷ گفت، همان چیزی است که اکنون به نام معامله قرن به مردم فلسطین ارائه می‌شود.

اعلامیه بالفور یکی از بیانیه‌های ننگین تاریخ انگلستان و به عنوان پیش‌زمینه تاریخی برای ایجاد یک رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین شناخته می‌شود.

این بیانیه تاریخی توسط «آرتور جیمز بالفور»، وزیر خارجه وقت انگلیس در تاریخ ۲ نوامبر سال ۱۹۱۷، خطاب به «والتر روتشیلد»، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و از شخصیت‌های شناخته شده صهیونیسم نوشته و در آن به یهودیان وعده ایجاد یک میهن در سرزمین فلسطین داده شد. در پی صدور بیانیه بالفور مهاجرت عظیم یهودیان به سرزمین‌های تاریخی فلسطین آغاز شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هم روز هشتم بهمن ماه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح ادعایی صلح خود برای خاورمیانه موسوم به معامله قرن را اعلام کرد. وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

بر اساس طرح معامله قرن، ۴۰ درصد زمین‌های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آنها شهرک‌های صهیونیست نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می‌شود. پناهندگان فلسطینی هم حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان مانند لبنان، اردن و سوریه، اسکان دائمی یابند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.