خبرگزاری " ای ان آی" روز جمعه گزارش داد: مانوج موکوند ناراوان فرمانده ارتش هند اعلام کرد که دهلی نو تمهیدات نظامی در امتداد مرزهای مشترک با پاکستان را افزایش داده است و موشک های ضد تانک اسپایک به همراه سایر سلاح های پیشرفته را در امتداد مرزهای غربی خود مستقر کرده است.

فرمانده ارتش هند ضمن اشاره به اینکه پاکستان به دنبال اعزام شبه نظامیان به خاک هند است مدعی شد که اکثر تلاش ها برای نفوذ به خاک هند در کشمیر با شکست مواجه شده است.

وی افزود: موارد نقض آتش بس در مرز های مشترک با پاکستان افزایش یافته است و مشخص است که پاکستان می خواهد شبه نظامیان خود را به درون خاک هند منتقل کند، اما به دلیل وجود زمستان در منطقه تاکنون موفق نبوده است.

این درحالی است که روز چهارشنبه رسانه های هندی از کشته شدن ۳ شبه نظامی در درگیری با نیروهای امنیتی هند در کشمیر خبر دادند.

رژیم صهیونیستی تحویل موشک های اسپایک به هند را تکمیل کرده است

"الی هفتس" رییس شرکت صهیونیستی رافائل در هند اعلام کرد که این شرکت سه ماه پس از دریافت سفارش از هند، موشک های ضد تانک اسپایک را به دهلی نو تحویل داده است.

وی افزود: ما با استفاده از مکانیسم تحویل فوری، سفارش موشک های اسپایک هند را تکمیل کرده و آنها را به این کشور تحویل داده ایم.

ارتش هند حدود ۲۰۰ موشک اسپایک به همراه پرتاب کننده آنها را از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است. این موشک ها که هدف اولیه آنها نابود کردن تانک ها است همچنین می توانند برای هدف قرار دادن سنگر ها مورد استفاده قرار گیرند.

قرارداد فروش موشک های ضد تانک اسپایک به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در طول سفر سال ۲۰۱۸ بنیامین نتانیاهو به هند امضا شد. این موشک ها توسط شرکت "رافائل" وابسته به رژیم صهیونیستی تولید می شوند.

اخیرا هند موشک های باراک ۱، فالکون و موشک های ضد تانک "اسپایک" را از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است. این رژیم همچنین در حال تولید موشک های "باراک ۸" برای ارتش و نیروی دریایی هند است.

 رژیم صهیونیستی یکی از بزرگ ترین منابع تجهیزات نظامی برای هند است. انتظار می رود در چند سال آینده  ارزش قرارداد های نظامی میان دو کشور به ۶ میلیارد دلار برسد. رژیم صهیونیستی سال گذشته توانست بزرگ ترین قرارداد نظامی در تاریخ خود را در هند به دست آورد. بر اساس این قرارداد شرکت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی سیستم های دفاع موشکی به ارزش ۲  میلیارد دلار به ارتش و نیروی دریایی هند خواهد فروخت.

بر اساس داده های وزارت دفاع رژیم صهیونیستی،  ۵۸ درصد از صادرات نظامی این رژیم در سال ۲۰۱۷ با مقصد کشور های آسیا و اقیانوسیه انجام شده است که در این میان هند یک خریدار بزرگ تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

در سال جاری  شرکت صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توانسته است  یک قرارداد فروش موشک های زمین به هوا با برد متوسط به ارزش ۹۳ میلیون دلار با هند امضا کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.