به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ ولادیمیر پوتین روز جمعه در جلسه هیات مدیره  شورای حکومتی که موضوع علوم و آموزش در روسیه اختصاص داشت، دانشگاه های ضعیف را توخالی نامید و بر ضرورت نابودی پیگیر این دسته از مراکز آموزش عالی در روسیه تاکید کرد. 

به گفته وی، باید منابع مراکز آموزش عالی و انستیتوهای علمی را منسجم کرد و در مواردی که قابل توجیه است، این مرکز را ازنظر حقوقی در مجموعه‌های بزرگ متحد کرد. 

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که متحد شدن صرف دانشگاه ها با یکدیگر مطرح نیست و باید راه‌حلی یافت که منجر به افزایش اعتبار و موقعیت علمی دانشگاه و افزایش درآمد استادان شده و رشد کیفیت علوم، آموزش و پژوهش‌ها را تامین کند.

 وی ادامه داد: برای این منظور نیاز به کرسی‌های علمی و آزمایشگاه‌های مشترک و شبکه برای همکاری علمی و آموزشی و تیم‌های آموزشی و زیرساخت‌های پیشرفته ازجمله مراکز استفاده جمعی وجود دارد.

پوتین گفت: چنین ابزارهای مدیریتی در پنج مرکز آموزشی دارای سطح جهانی در استان پرم، بلگورود، کمرووا، نیژنی نووگراد و تیومن آزمایش خواهد شد. 

رئیس جمهوری روسیه دولت این کشور را موظف کرد تا مجموعه ای از تدابیر را برای مدرن سازی کل سیستم آموزشی این کشور در مناطق مختلف روسیه بیندیشد.

وی همچنین بر لزوم افزایش کارایی استفاده از منابع مالی که برای طرح های ملی روسیه اختصاص می یابد تاکید کرد. 

پوتین خاطرنشان کرد: بدون تحولات مثبت و اساسی در مناطق روسیه نمی توان سطح آموزش عالی را در جمهوریها و استان های روسیه ارتقاء داد. 

وی این را نیز گفت که اعمال مجدد سیستم سهمیه بندی فارغ التحصیلان دانشگاه ها برای مناطق روسیه را بی معنی می داند زیرا با اجبار کارها را نمی توان پیش برد.

بیش از دو هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های مختلف روسیه در حال تحصیل در رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.