«کانگ کیونگ وها» وزیر امور خارجه کره‌جنوبی روز پنجشنبه گفت که سئول و واشنگتن با وجود درک دوجانبه گسترده،‌ هنوز شکاف بزرگی در مذاکرات درباره سهم سئول در هزینه استقرار نیروهای آمریکایی دارند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دو کشور در حال آماده شدن برای برگزاری دور هفتم مذاکراتی است که قرار است این ماه در سئول برگزار شود تا سهم کره جنوبی برای استقرار ۲۸ هزار و پانصد نیروی آمریکایی در این کشور مشخص شود.

کانگ که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «اگر چه اختلافات بسیار زیاد است اما دو کشور تفاهم دوجانبه را تعمیق بخشیده‌اند و ما در شرایطی هستیم که می‌توانیم توافقی را بر اساس این تفاهم ایجاد کنیم.»

آخرین دور مذاکرات دوجانبه ماه پیش در واشنگتن برگزار شد اما دو طرف نتوانستند در خصوص اختلافات در زمینه نکات مهم به توافق برسند که از جمله آنها مشارکت اقتصادی سئول در حضور نیروهای آمریکایی در این کشور و توافق اقدامات ویژه است.

ارتش آمریکا پیشتر هشدار داده بود در صورتی که دو کشور هر چه سریعتر به توافقی درباره سهم کره‌جنوبی برای حضور نیروهای آمریکایی در این کشور نرسند،‌ واشنگتن مجور خواهد بود تا ۹ هزار نفر از کارمندان کره‌ای که در پایگاه‌های آمریکایی مشغول هستند را اخراج کند.

بر اساس توافق اقدامات ویژه‌ای که سال گذشته میان آمریکا و کره‌جنوبی به امضا رسید،‌کره‌جنوبی حدود ۸۷۰ میلیون دلار بابت حضور نیروهای آمریکایی در کشور خود پرداخت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.