روزنامه کامرسانت روز جمعه در پایگاه اینترنتی خود به نقل از منابع نظامی نوشت: ماموران اداره ضداطلاعات نظامی سازمان امنیت فدرال روسیه خلیل ارسلانوف را بازداشت کردند.  

بر اساس گزارش این روزنامه، ارسلانوف صبح امروز در خانه خود در مسکو دستگیر شده و برای بازجویی به اداره بازپرسی نظامی روسیه انتقال یافت.

 پس از آن، این ژنرال روس با همراهی ماموران به دادگاه نظامی ۲۳۵ در مسکو منتقل شد و در انجا درخواست برای حبس وی به مدت دو ماه بررسی می شود. 

ارسلانوف قبلا با قرار عدم خروج از کشور در مسکو بسر می برد.  

گفتنی است روز پنجم دی ماه دادگاه روسیه در حکمی دستور مصادره اموال ارسلانوف به جرم کلاهبرداری را صادر کرده بود.

یک مقام امنیتی روسیه در این پیوند به خبرگزاری دولتی تاس گفت: اموال غیرمنقول شامل چند قطعه زمین و املاک به ارزش چند میلیون روبل (معادل یکصد هزار دلار) در بین اموال مصادره شده ارسلانوف است.
مصادره و توقیف اموال ارسلانوف در چارچوب پرونده کیفری کلاهبرداری کلان انجام گرفته تا با فروش آن، مبلغ مورد نیاز برای  پرداخت جریمه نقدی وی تامین شود.

ارسلانوف به کلاهبرداری مالی متهم شده است و پرونده کیفری با عنوان کلاهبرداری به مبلغ 6.7 میلیارد روبل (معادل 106 میلیون و 349 هزار دلار) علیه وی گشوده شده است. 

در روسیه با فساد مالی مبارزه می شود و در سالهای اخیر چندین مقام روس به جرم کلاهبرداری مالی و فساد و تبهکاری از مقام خود برکنار یا به زندان محکوم شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.