سایت dnevnik گزارش داد، مسوولان فدراسیون فوتبال ایران در نهایت دراگان اسکوچیچ کروات را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و جانشین مارک ویلموتس انتخاب کردند تا یک کروات دیگر روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند. 

میرسلاو بلاژویچ که با کرواسی عنوان سومی جام جهانی را در کارنامه مربیگری خود دارد و هدایت تیم ملی ایران را نیز بر عهده داشت درباره حضور این مربی روی نیمکت ایران گفت: مطمئن هستم اسکوچیچ در تیم ملی ایران نتیجه می گیرد چون مسیر مربیگری او در تیم‌های سختی بوده است. او هیچ‌گاه فرصت مربیگری در تیمی بزرگ را نداشته است. او در تیم‌های نه چندان بزرگ و کوچک خودش را نشان داد و به همین خاطر تیم ملی ایران به او اعتماد کرد. 

او در ادامه گفت: من یادم می‌آید که در انتخابی جام جهانی که روی نیمکت ایران نشستم، ۱۱۰ هزار نفر در روزشگاه بودند و ۳۰ هزار نفر نیز بیرون ورزشگاه بودند و نتوانستند وارد ورزشگاه شوند. من رابطه خیلی خوبی با هواداران داشتم و به یک دلیل مشخص از ایران رفتم. آن‌ها خیلی به من علاقه داشتند و همیشه در خیابان من را در آغوش می‌گرفتند. عشق و علاقه زیاد از نفرت بدتر است و آثار مخربی دارد. به همین خاطر به برانکو گفتم نمی‌توانم دیگر این شرایط را تحمل کنم و تو مسیر من را ادامه بده. 

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود با هدایت اسکوچیچ باید در تهران به دیدار هنگ کنگ برود و در ادامه دیدار برگشت خود را در زمین کامبوج برگزار می‌کند تا در نهایت دو دیدار حساس خانگی برابر بحرین و عراق تکلیف تیم ملی فوتبال ایران را در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی مشخص کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.