رضا تقی پور فعال سیاسی اصولگرا و وزیر ارتباط دولت احمدی‌نژاد درباره نحوه حضورش در هر دو لیست منتشر شده توسط جبهه پایداری و شورای ائتلاف به خبرآنلاین گفت: من شخصا تا لحظه انتشار نمی دانستم در این لیست ها حضور دارم چون نه در جلسات شورای ائتلاف حضور داشته ام نه در جلسات جبهه پایداری.

وی که در جمنا هم عضویت داشته، ادامه داد: من و جمع دیگری در جبهه پایداری مصاحبه انجام دادیم و نهایتا خودشان تصمیم گرفتند که ما را در لیست خود قرار دهند چون من شخصا عضو جبهه پایداری نیستم و در حال حاضر فقط  کاندیدای این جبهه و شورای ائتلاف محسوب می شوم.

هیچ قولی ندادند که ما را در لیست شورای ائتلاف بگذارند

وزیر ارتباطات دولت محمود احمدی نژاد همچنین تصریح کرد: مجموع گفتگوی ما با اعضای شورای ائتلاف و جبهه پایداری این بود که به ما گفتند می خواهیم شما را در لیست قرار دهیم و در فرآیند انتخاب به این جمع بندی رسیده ایم، من هم با این موضوع مخالفتی نکردم. تا روز دو روز پیش هم اطلاع قطعی در خصوص اینکه در لیست هستم یا خیر نداشتم. هرچند اعلام شده بود که قصد قرار دادن ما را در لیست خود دارند اما هیچ قولی هم در این خصوص به ما داده نشده بود.

تلاش جبهه پایداری و شورای ائتلاف رسیدن به افراد و شاخصه های مشترک است

عضو سابق شورای شهر تهران در ارزیابی خود از ارائه دو لیست توسط جریان اصولگرا در انتخابات اسفندماه، گفت: طبیعتا اگر یک لیست باشد خیلی بهتر است. برآیند گفتگوهای ما با دوستانمان در شورای ائتلاف و جبهه پایداری هم این است که این وحدت شکل بگیرد و بتوانند به وحدت برسند و لیست واحد ارائه کنند. اما اگر این اتفاق هم نیفتد، تلاشششان رسیدن به افراد مشترک در لیست ها و رسیدن به شاخص های مشترک در انتخاب افراد لیست ها است.

توافق جبهه پایداری و شورای ائتلاف درباره رسیدن به حداکثر کاندیداهای مشترک

وی در رابطه با احتمال امضای میثاق نامه توسط کاندیداهای حاضر در لیست شورای ائتلاف در راستای عدم حضور در لیست های موازی، گفت: هنوز تصمیم قطعی در این رابطه گرفته نشده بنابراین نمی توان اظهار نظر قطعی داشت اما جبهه پایداری و شورای ائتلاف پیش از این توافق کردند که حداکثر اعضای مشترک در لیست ها را داشته باشند مگر اینکه توافق جدیدی صورت بگیرد.

ولاییِ مستقل هستم نه عضو حزب یا جناحی 

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: به هر ترتیب ما اعلام کردیم که عضو هیچ جناح و حزبی نیستیم و از افراد ولاییِ مستقل هستیم اما گروه ها با رعایت چارچوب های وحدت می توانند ما را در لیست های خود قرار دهند.

تقی پور در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال تجمیع لیست های جبهه پایداری و شورای ائتلاف وجود دارد یا خیر، گفت: من امیدوارم این اتفاق بیفتد تا دغدغه مردم هم کمتر می شود و راحت تر تصمیم گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.