سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی روز نیروی هوایی را تبریک گفت.

بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، متن این پیام بدین شرح است:

۱۹ بهمن ۱۳۵۷ از آن رو در حافظه تاریخی ملت ایران ماندگار است که در بحبوحه‌ای رخ داد که بسیاری حتی تصور سقوط رژیم منحوس پهلوی را به ذهن خود راه نمی‌دادند و در چنین زمانی بود که نیروی هوایی ارتش به معنای واقعی کلمه به ملت پیوست.

روز نیروی هوایی روز تجلی بیعت ارتش با ولایت و بدون شک یکی از مهلک‌ترین ضرباتی است که در یکسره کردن کار رژیم منحوس پهلوی تاثیرگذار بود و با به شماره انداختن نفس رژیم ستم شاهی، راه را برای پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ همواره‌تر کرد.

اقدام شجاعانه همافران نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن سال ۵۷ و بیعت تاریخی آنان با امام راحل (ره)، در زمانی که تهدیدات و ارعاب رژیم پهلوی در اوج خود قرار داشت بی تردید یکی از وقایع برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است. از همین روست که امام خمینی (ره) نیز از آن به‌عنوان یک روز ماندگار یاد کرده‌اند. به یک تعبیر اقدام شجاعانه نیروی هوایی ارتش در آن روز، حرکتی تاریخی برای رهایی از غل و زنجیر وابستگی به طاغوت و استکبار و ایستادن روی پای خود بود.

آنچه امروز نیز نیروی هوایی را به جایگاهی ممتاز و تاثیرگذار در معادلات نظامی جهانی رسانده است بدون شک از برکات اقدام سرنوشت‌ساز نیروی هوایی در روز ۱۹ بهمن ماه ۵۷ و رویکرد ولایتمداری است.

برادران شجاع نیروی هوایی، امروز نیز کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و دشمنان از همه طرف و با همه آنچه در اختیار دارند، ملت ایران را آماج تهدیدات سخت و نرم خود قرار داده‌اند. در چنین شرایطی بدون شک افزایش و تقویت توان بازدارندگی نظامی است که می‌تواند نقش بزرگی در مصونیت انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران ایفا کند و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از جمله ارکان نظامی است که به خوبی توانسته در زمینه ارتقای قدرت بازدارندگی نقش ایفا کند. بدون شک نیروی هوایی ارتش با ولایتمداری و اطاعت از امر فرمانده کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌تواند در مسیر قوی‌تر کردن ایران اسلامی به طور جدی، اثرگذار و راهبردی عمل نماید.

در پایان گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای حماسه ساز نیروی هوایی ارتش به ویژه شهیدان ستاری، بابایی و اردستانی در دوران دفاع مقدس را که با رشادت و دلاوری بر تن دشمن لرزه می‌انداختند و این روز ماندگار را به یکایک کارکنان خدوم و خانواده‌های بزرگوارشان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم. از خداوند متعال توفیق روز افزون شما را در راه دفاع از کشور و انقلاب خواستاریم.

پیام تبریک فرمانده نیروی دریایی ارتش

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، با صدور پیامی ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش را تبریک گفت.

بنابر گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند؛ امیر سرتیپ نصیرزاده

فرمانده محترم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بنا به فرمایش فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) «بسیار مهم و به یک معنا تعیین کننده است یک مجموعه باشکوه و زیباست، آمیزه‌ای است از نظامی‌گری، دانش، فناوری، شجاعت و هنر» و سالروز این نیروی الهی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و افتخاری بزرگ برای نیروی هوایی و نشان سرافرازی همه‌ی ارتشیان است و نه تنها در خاطره‌ی نسل انقلاب، بلکه در اذهان نسل‌های آتی این کشور نیز همیشه به عنوان یک حماسه‌ی جاویدان متجلی و منوّر خواهد ماند.

ضمن گرامی‌داشت این روز باعظمت، توفیقات روز افزون جنابعالی و کارکنان غیور و ولایتمدار آن نیروی الهی را در راه اهداف آرمانی انقلاب اسلامی، ازدرگاه خداوند متعال و تحت زعامت پربرکت حضرت ولی عصر (عج) و رهبری داهیانه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) مسئلت می‌نمایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

دریادار حسین خانزادی

پیام تبریک فرمانده نیروی پدافند هوایی 

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی، با صدور پیامی ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش را تبریک گفت.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر بزرگوار امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده

فرمانده محترم نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

سلام علیکم

به راستی ۱۹ بهمن یاد آور حماسه شکوهمند کارکنان آگاه و بصیر نیروی هوایی و پدافند هوایی است که در کنار مردم، با شجاعتی مثال زدنی با رهبر خود بیعت کردند و باعث ایجاد امید در انقلابیون و تسریع روند پیروزی انقلاب شدند.

کارکنانی که پس از پیروزی انقلاب با ایثار و فدا کاری بی‌بدیل در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و گوهر ارزشمند وجود خود را در راه حراست از آسمان مقدس ایران اسلامی تقدیم نموده و مدال ارشمند نیروی هوای الهی را از فرماندهی معزز کل قوا دریافت کردند.

اینجانب ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی را خدمت شما برادر ارجمند و مجموعه کارکنان محترم نیروی هوایی الهی ارتش تبریک عرض می‌کنم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش

سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.