جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور، در رابطه با اینکه وزارت کشور در جهت اجرای قانون «شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی» که با قید دو فوریت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چه اقدامی انجام داده است؟ گفت: این قانون توسط رئیس‌جمهور به وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: ما هم قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی را به استان‌ها و ستاد انتخابات سراسر کشور ابلاغ کردیم تا بخشی از این قانون را که می‌توان، در این دوره اجرایی کرد صورت گیرد. این اقدام عمدتاً ناظر بر این است که خود نامزدها حسابی را باز کنند و آن را به فرمانداری‌های ما اعلام کنند و این شماره در سامانه جامع انتخابات ثبت خواهد شد.

معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: نماینده مالی نامزدها باید معرفی شوند و پس از آن فرمانداران و بخشداران در حوزه‌های انتخابیه در بخشی از ماده ۵۷ که تغییراتی روی آن انجام شده است به آن عمل کنند.

عرف در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز نامزدهای انتخابات نهایی نشدند و تبلیغاتشان شروع نشده اجرای این قانون منوط به آغاز روند انتخابات است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.