محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت، درباره ردصلاحیت‌ها و اینکه مجلس آینده، بدون رقیب شکل خواهد گرفت، گرفت: مستحضرید که اینجانب پیش از این هم در گفت‌وگو با رسانه‌ها از هرچه بازتر کردن دایره انتخاب مردم در چارچوب قانون استقبال کردم. حتی معتقدم جریانی که در انتخابات رأی می‌آورد، اولین پیروز انتخابات نیست. اگر انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود، اولین پیروز آن ملت ایران خواهد بود.

پیرهادی در ادامه تأکید کرد: اما من معتقد نیستم که جریان اصلاح‌طلب در انتخابات نماینده ندارد؛ این دوره هم به اندازه دوره پیش چهره دارد و حتی در همین تهران سرلیست و نمایندگان حزبی شناخته شده‌ای دارد. اگر تعدادی از نامزدهای لیست هم گمنام باشند، در دوره پیشین هم که پیروز انتخابات بودند، همین‌گونه بود و شاید ۲۰ تا ۲۵ نامزد از لیست ۳۰ نفره تهران افراد ناشناخته‌ای بودند، اما آن دوره لیست دادند و کار را جدی گرفتند، اما امروز موضعشان تا حدودی متفاوت شده است؛ این قاعدتاً نمی‌تواند به تأییدصلاحیت‌ها ارتباطی داشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا در حالی که بیان کرد «به بازتر کردن دایره انتخاب مردم اعتقاد دارد»، در ادامه گفت: همه می‌دانند که همین امروز هم اگر شورای عالی اصلاح‌طلبان احتمال پیروزی خود را جدی می‌دانست، قطعاً با جدیت در انتخابات وارد می‌شد. اصلاً راحت‌تر بگویم، ممکن است اصلاح‌طلبان مشکلاتی هم داشته باشند، اما اینها فرع مسئله انتخابات است و اگر نیک بنگرند مشکلات مهم و تأثیرگذارشان در انتخابات پیش رو، عملکرد دولت، عملکرد مجلس فعلی و به‌ویژه لیست امید و در نهایت، روی‌گردانی مردم از این جریان است.

او همچنین در ادامه گفت: این رویکرد فعلی اصلاح‌طلبان مبنی بر عدم اعلام لیست واحد، یک تاکتیک با هدف مظلوم‌نمایی، امتیازگیری و عدم انسجام جریان اصولگراست.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره ویژگی‌های جوانان مؤمن انقلابی که گفته می‌شود باید راهشان به مجلس باز شود، توضیح داد: مؤمن بودن، یک دسته و نحله سیاسی یا اجتماعی نیست که بتوان آن را با مشخصات یا نام بردن از افراد شاخصش به جامعه معرفی کرد. مؤمن بودن یک مکتب عملی و اندیشه نظری است که تنها به مسائل دینی و عرفی هم محدود نمی‌شود. کسی که می‌خواهد نماینده مردم باشد، باید پیش از هر چیز به خود این مردم ایمان داشته باشد، مؤمن به ظرفیت‌های کشور، آینده درخشان ایران و باورهای ملت باشد، قانون اساسی را پاس بدارد و در نهایت، به کارآمدی دین در اداره جامعه و امور کشور اعتقاد راسخ داشته باشد.

پیرهادی همچنین اظهار کرد: جوان بودن هم ملاکی است که باید لوازمش رعایت شود. حتی در دور فعلی مجلس، جوانانی داشتیم که از پشت میز و صندلی دانشگاه، یک‌باره به جایگاه نمایندگی رسیدند و خروجی چندان مطلوبی نداشتند. جوانی موجب انگیزه و ابتکار می‌شود، اما تجربه کار مدیریتی و اجرایی و آشنا بودن با مسائل کشور هم لازم است. هرچند مطمئنم لیست نهایی اصلاحات در تهران اعلام خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.