«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه از آغاز روند تعیین مرزهای مناطق الحاقی کرانه باختری رود اردن خبر داد.

نتانیاهو که در شهرک صهیونیست‌نشین «معاله آدومیم» در کرانه باختری در جمع گروهی از هوادارانش صحبت می‌کرد، گفت کمیته‌ای مشترک میان آمریکا و اسرائیل تشکیل شده و در حال ترسیم «مرزهای جدید» کرانه باختری است.

به نوشته پایگاه خبری کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «رونن پرتز» مدیر کل دفتر نخست‌وزیر این رژیم به نمایندگی از تل‌آویو در این کمیته حضور خواهد داشت.

بر اساس طرح سازش تحمیلی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن»، نزدیک به یک سوم اراضی اشغالی کرانه باختری به طور رسمی به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی الحاق می‌شود. نتانیاهو پیش از این وعده داده بود که قصد دارد دره اردن را به طور کامل ضمیمه کند.

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنرانی‌اش بار دیگر به مخالفتش با توافق هسته‌ای با ایران پرداخت و گفت او بوده که به تنهایی به کنگره آمریکا رفته و در برابر «رئیس‌جمهور آمریکا و توافق با ایران» ایستاده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵ همزمان با انعقاد توافق هسته‌ای با ایران، بدون دعوت به واشنگتن رفته و در یک سخنرانی در کنگره، به انتقاد از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور وقت آمریکا و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.