حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی این باشگاه اظهار داشت: گل اول استقلال قطعا مردود بود و همچنین کارشناسان اتفاق نظر دارند که استوکس در آفساید نبود. محسن قهرمانی، سخندان، سلیمانی و همچنین چند کارشناس داوری دیگر در گفت‌وگو با رسانه‌ها تاکید بر آفساید نبودن گل پرسپولیس داشته‌اند، اما اکنون باشگاه استقلال با استناد به عکسی اشتباه که لحظه دقیق پاس دادن به استوکس را نشان نمی‌دهد مدعی آفساید بودن گل دوم پرسپولیس شده است. دیگر مستندات آنها استناد به خوب نبودن تصاویر صدا و سیما و البته تاکید بر نظر کارشناسانی بدون نام‌بردن کارشناس خاصی بود.

وی افزود: باشگاه پرسپولیس با انتشار ویدئو و استناد به نظرات کارشناسی گل اول حریف را محصول دو اشتباه داور در اعلام ضربه ایستگاهی و متعاقبا نادیده گرفتن خطای آشکار چشمی روی انصاری دانسته و تاکید دارد اخطار در صحنه‌ای دیگر بی‌مورد به اوساگونا داده شد. او مرتکب خطایی روی گلر حریف نشد و در یک صحنه هم داور ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه به دلیل خطای محرز روی اوساگونا را اعلام نکرد و به رغم ۲۴ خطای حریف هیچ کارت زردی به بازیکنان این تیم نداد. باشگاه استقلال صحنه دقیق پاس داده شده به استوکس روی گل دوم را منتشر نکرده در حالی که طبق اتفاق نظر کارشناسان پای چشمی آفساید را پر کرده بود. آنها گفته‌اند برخی کارشناسان گل را آفساید می‌دانند، اما از کارشناسی نام نبرده‌اند.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: عجیب آنجا است که دیگر ادعا و استناد این باشگاه خوب نبودن تصویربرداری انجام شده توسط صدا و سیما است؟! قطعا خود هواداران استقلال هم اینگونه استدلال‌ها را نمی‌پسندند! متاسفانه در یک برنامه به رغم تاکید کارشناسان و انتشار عکس و ویدئو از سوی باشگاه پرسپولیس دو اشتباه داور در گل اول استقلال به شکل عجیبی کارشناسی نشد و البته کارشناسان روی آفساید نبودن گل رسن و پرشدن آفساید با پای چشمی در لحظه ارسال پاس به استوکس تاکید کردند. جامعه فوتبال قضاوت می‌کند و ما امیدواریم علاوه بر بررسی دقیق ادعا‌های طرفین درباره داوری که توسط پرسپولیس مستند، با ویدئو و برگرفته از نظرات کارشناسی و توسط باشگاه استقلال توام با استناد به عکسی اشتباه و ویدئو‌های ناموجود (!) بوده شاهد وحدت رویه در تصمیم‌گیری‌ها باشیم.

قدوسی تصریح کرد: شجاع خلیل‌زاده بعد از دربی رفت با استناد کاملا اشتباه به یک عکس که در استیناف با استعلام از داور رد شد، اما از دو بازی محروم شد و اکنون نه تنها تصاویر و عکس‌های کاملا مشابه که ویدئو‌های توام با پرخاش‌های تند سرمربی حریف به داور در این دربی موجود است که امیدواریم به آنها رسیدگی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.