ایندی‌وایر گزارش داد، فیلم «خداحافظی» ساخته «لولو وانگ» کارگردان چینی- آمریکایی جایزه بهترین فیلم سی و پنجمین دوره جوایز فیلم مستقل اسپریت را از آن خود کرد، اما برنده بزرگ شب اعطای این جوایز فیلم «جواهرات تراش نخورده» بود که توانست سه جایزه را به خانه ببرد. 

«جواهرات تراش نخورده» به کارگردانی برادران «سفدی» و بازی «آدام سندلر» که در فصل جوایز سینمایی و اسکار به کلی نادیده گرفته شده بود سه جایزه بهترین کارگردانی، بازیگری مرد (آدام سندلر) و بهترین تدوین را از آن خود کرد. 

«بوک اسمارت» به کارگردانی «اولیوا وایلد» جایزه بهترین فیلم اول را به خود اختصاص داد  و جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن نیز به «رنی زلوگر» برای فیلم «جودی» رسید. در شاخه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن نیز به ترتیب «ویلم دفو» برای فیلم «فانوس دریایی» و «ژائو شوژن» برای فیلم «خداحافظی» برنده جایزه شدند.

«اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز اسپریت را به خود اختصاص داد تا اولین فیلم کره‌ای باشد که جایزه اسپریت دریافت می‌کند و جایزه بهترین مستند هم به «کارخانه آمریکایی» رسید. 

 

«داستان ازدواج» به کارگردانی «نوآ بامباک» دو جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه ویژه «رابرت آلتمن» را دریافت کرد و جایزه بهترین فیمبرداری نیز نصیب فیلم «فانوس دریایی» شد. 

سال گذشته فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» برنده جایزه بهترین فیلم از جوایز اسپریت شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.