ابراهیم شکوری در آخرین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال ایران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تا این لحظه نزدیک به ۵۰ نفر ثبت نام کرده اند. این در نوع خودش یک رکورد است. جا دارد از کسانی که احساس مسئولیت کردند تشکر کنیم.

وی افزود: پروسه انتخابات به این صورت است که از ساعت ۱۶ به بعد کسی نمی تواند داخل فدراسیون شود. از فردا نفرات می توانند لیست های پیشنهادی خود را برایمان ارسال کنند. هر رئیس باید توسط ۱۰ نفر معرفی شود. هر عضو هیات رئیسه و کارشناس باید توسط ۵ نفر معرفی شود. بعد کمیته سه نفره تایید مدارک تشکیل می شود. سپس صلاحیت برای حراست ارسال می شود. باتوجه به شرایطی که کشورمان با ان مواجه است و وضعیت تیم ملی تصمیم بر این شد انتخابات ۲۵ اسفند برگزار شود. امیدوارم بتوانیم انتخابات خوبی برگزار شویم.

شکوری درباره تعداد گزینه ها گفت: برای ریاست فدراسیون فوتبال نمی توانیم بیش از هفت کاندیدا داشته باشیم چون هر رئیس توسط ۱۰ نفر باید تایید شود. اگر کسی بیش از این ثبت نام کند تایید نمی شود. فکر می کنم تا ساعت ۱۷:۳۰ می توانیم قطعی بگوییم چند نفر ثبت نام کرده اند. اگر اسامی را اعلام نکنیم بهتر است. این انتخابات کیفی است چون مردم رای نمی دهند و ۷۵ نفر واجد رای دادن هستند.

وی در خصوص انتقادات نسبت به انتخاب اسکوچیچ و اعتراض علی دایی گفت: من روز چهارشنبه به زوریخ رفتم و در جریان انتخاب سرمربی نیستم! من بحث لیگ قهرمانان آسیا و مطالبات فیفا و انتخابات را دنبال می کنم. طبق اساسنامه وظایف دبیر کل اجرایی است و تصمیم گیری با قسمت های دیگر است. در جریان انتخاب اسکوچیچ و اینکه چه پروسه ای طی شده است، نیستم. 

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره جلسه اش در فیفا یادآور شد: مطالباتی از فیفا داریم. در بحث توسعه هم مباحثی شد. کانالی برای پرداخت پول از سوی فیفا وجود نداشت. با قسمت مالی، قسمت تطبیق و همچنین مسئول فدراسیون و پروژه های فیفا جلسه ای داشتیم. راه های مختلفی را پیشنهاد کردیم و خواستیم حتما این پول را به ایران پرداخت کنند. شعار فیفا جدایی سیاست از ورزش است. ما این را شفاف گفتیم. خود مسئولان فیفا هم قبول داشتند. فکر می کنم طی دو هفته آینده قرار شد خبر قطعی را به ما بدهند و راهی برای پرداخت پول پیدا کنند. توقعمان را شفاف با فیفا در میان گذاشتیم.

شکوری درباره زمان برگزاری انتخابات گفت: چند راه داشتیم. اول اینکه انتخابت را ۱۸ اردیبهشت برگزار کنیم ولی چون وسط مسابقات تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی بودیم، این راه غیر منطقی بود. ضمن اینکه مهدی تاج هم استعفا کرد. می شد انتخابات را دیرتر هم برگزار کنیم ولی نظر حرفه ای تر این بود که قبل از شروع بازی های تیم ملی و در سریعترین زمان ممکن، انتخابات برگزار شود. به نظرم این یک تصمیم فوتبالی است و پیش از آنکه وارد مسابقات شویم، رئیس مشخص شده باشد. 

وی در پاسخ به درباره وضعیت بازی با هنگ کنگ و احتمال به تعویق افتادن مسابقات به خاطر ویروس کرونا یادآور شد: با مشکلاتی که هست باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد. تا آن موقع دو ماه زمان داریم. تیم ملی آماده بازی با هنگ کنگ است. 

شکوری درباره اولین برنامه تیم ملی گفت: سرمربی تیم ملی در حال بازدید از امکانات ما است. او دارد باشگاه ها را رصد می کند. قرارداد اسکوچیچ هم امضا می شود و مبلغ هم شفاف سازی خواهد شد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.