اسپوتنیک گزارش داد، برنی سندرز، از نامزدهای ریاست جمهوری مطرح حزب دموکرات در گفتگو با "فاکس نیوز ساندی" و در پاسخ به سوالی درباره کمونیست خوانده شدنش توسط دونالد ترامپ گفت: فرقی که میان سوسیالیسم من و سوسیالیسم دونالد ترامپ هست مربوط به این اعتقاد من است که دولت باید به خانواده های کارگران کمک بکند نه میلیاردرها.

سندرز در ادامه این صحبتهایش عنوان کرد: من به طور مشخص یک کمونیست نیستم. ترامپ شاید تفاوتش را درک نمی کند و مبتلا به بیماری دروغگویی است.

سندرز همچنین در این مصاحبه با پرسشی درباره "دستور کار سوسیالیستی" خود و اینکه آیا آمریکا آماده پذیرش طرح هایی همچون "مدیکِر برای همه" و "توافق سبز جدید" است روبرو شد.

سندرز در پاسخ گفت: از بسیاری از جوانب ما همین امروز هم یک جامعه سوسیالیست هستیم. او همچنین به ترامپ به سبب برخورداری از معافیتهای مالیاتی و یارانه ها قبل از آنکه کنترل کاخ سفید را به دست بیاورد حمله کرد.

او تاکید کرد: اگر ما قرار باشد وضعیت موجود را به حال خود رها کنیم در ۱۰ سال آینده به جایی میرسیم که ۵۰ تریلیون دلار هزینه خواهیم داد. طرح "مدیکر برای همه" برای یک فرد عادی آمریکایی کمتر از هزینه ۱۲۰۰۰ دلاری که آنها سالانه به شرکتهای بیمه پرداخت می‌کنند هزینه خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.