تیم فوتبال استقلال در اولین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰ از ساعت ۱۸ و در شهر اربیل به مصاف الشرطه عراق رفت. نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

بازی با حملات استقلال آغاز شد و این تیم خیلی زود در سه دقیقه توانست دو ضربه کرنر به دست بیاورد که در یکی از آن‌ها شاهین طاهرخوانی می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما ضربه او با دفع مدافعان الشرطه به کرنر دوم استقلال تبدیل شد. بعد از این الشرطه توسط مازن فیاض از سمت چپ دفاعی استقلال حملاتی را تدارک دید و دو ضربه کرنر به دست آورد. بعد از این هم استقلالی‌ها با پاسکاری‌های متعدد سعی کردند بازی را آرام و با حوصله از لایه‌های دفاعی حریف عبور کنند. الشرطه هم مانند استقلال زمانی که توپ را به دست می‌آورد بی‌محابا حمله نمی‌کرد و سعی بر حفظ توپ و میدان داشت.

در دقیقه ۱۸ مسابقه اولین موقعیت خطرناک بازی روی دروازه استقلال ایجاد شد. در این صحنه نبیل صباح توپی را که از اشتباه مدافعان استقلال به او رسید را به وسط دروازه زد که حسینی این شوت را دفع کرد. استقلالی‌ها هر چند بی‌گدار به آب نمی‌زدند اما در دقایق و با نفرات بیشتری در زمین الشرطه حضور پیدا می‌کردند و حملات الشرطه بیشتر روی ضد حملات ایجاد می‌کند.

در یکی حملات میلاد زکی‌پور روی پاس علی کریمی در پشت محوطه جریمه الشرطه صاحب توپ شد و با نفوذ به محوطه جریمه توپ را در عرض و روی زمین برای مطهری ارسال کرد اما قبل از مطهری این حسام کاظم، مدافع الشرطه بود که با یک تکل توپ را وارد دروازه خودشان کرد.

بعد از این گل الشرطه سعی کرد فشار بیشتری وارد کند و باز هم از جناح چپ استقلال حملاتی را تدارک دید اما راه به جایی نبرد. در ادامه بازی مهدی قائدی دچار مصدومیت شد و مرتضی تبریزی جای او را در زمین گرفت. حملات الشرطه برای رسیدن به گل تساوی ادامه پیدا کرد اما بازیکنان استقلال اجازه ندادند پیروزی یک نیمه‌ای از دستشان در برود. استقلالی‌های می‌توانستند در آخرین دقیقه نیمه اول توسط مرتضی تبریزی به گل برسند اما مدافعان حریف توپ را قبل از تبریزی به کرنر فرستادند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی، میلاد زکی پور، وریا غفوری ، علی کریمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند(کارت زرد در دقیقه ۳)، مهدی قائدی(مرتضی تبریزی از دقیقه ۳۵) و ارسلان مطهری.

ترکیب الشرطه: احمد باسل، فیصل جاسم، علی فائز، حسام کاظم، ولید سالم، سعد عبدالامیر، محمد مزهر، نبیل صباح، مازن فیاض، علا عبدالزهرا و علی یوسف.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.