«الکساندر یویموف» سفیر روسیه در سوریه گفت که در شرایط کنونی و در سایه حضور نظامی آمریکا در شرق فرات و منطقه «التنف» گفت‌وگو میان کردها و دمشق به نتایج مثبتی منجر نمی‌شود.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «در خصوص کردها، اشکالات ظریفی وجود دارد؛ ایده گفت‌وگو با آن‌ها آن‌طور که ما متوجه شده‌ایم، در میان رهبران سوریه رد نشده است. در نهایت آن‌ها سوری هستند و با این حال تأثیر یک عامل خارجی دیده می‌شود که در درجه اول و پیش از هر چیزی به آمریکایی‌ها باز می‌گردد؛ کسانی که همچنان و علی‌رغم تمامی سخنان سابق واشنگتن و مبانی قوانین بین‌المللی به حضور غیر قانونی در ساحل شرقی فرات و منطقه التنف حضور مسلحانه ادامه می‌دهند.»

با این وجود سفیر روسیه گفت که مذاکره میان دمشق و کردها به نحوی ادامه دارد، اما در سایه شرایط فعلی به نتایج مثبتی منجر نمی‌شود و با بازگشت تمامیت خاک سوریه به حاکمیت این کشور و خروج نیروهای بیگانه امید می‌رود که اوضاع بهبود یابد.

«الکساندر یویموف» در خصوص حملات رژیم صهیوینستی به خاک سوریه نیز گفت که این حملات «تحریک‌کننده» و «تهدید واقعی» برای غیر نظامیان است.

او افزود: «موشک‌ها فقط در مناطق مجاور اسرائیل، سقوط نمی‌کنند؛ بلکه به عمق سوریه و شرق کشور و حتی مناطق مسکونی در دمشق می‌رسند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.