منابعی آگاه به رویترز گفته اند بسیاری از شرکت های چینی به شدت از وضعیت ویروس کرونا متضرر شده اند و این موضوع تا جایی پیش رفته که این شرکت ها مجبور شده اند برای وام های کلان تقاضای وام کنند اما این کار با هدف کمک به بهبود روند کنترل ویروس انجام می شود.

در شرایطی که چین در تلاش برای مهار این بیماری همه گیر است. شرایط بیماری بر همه وجوه از اقتصاد تا اجتماع را تا تحت تاثیر قرار داده است. ویروس کرونا باعث کشته شدن بیش از ۹۰۰ نفر و بیمار شدن  بیش از ۴۰،۰۰۰ نفر شده است.

ویروس کرونا، رشد اقتصادی چین را هم کند کرده است. برخی کارشناسان اقتصادی می گویند ممکن است رشد اقتصادی چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ ۵٪ یا کمتر کند شود. بسته شدن طولانی مدت کارخانه ها باعث کاهش تولید و وقفه در زنجیره های عرضه جهانی خواهد شد.

صدها شرکت چینی در سایه ویروس کرونا به میلیاردها دلار وام نیاز دارند

اکنون برخی منابع آگاه می گویند که شرکت های سرشناس چینی برای حفظ حیات خود و البته تولید تجهیزات پزشکی به دنبال وام در پایتخت چین هستند. تاکنون هیچ اطلاعات رسمی در دست نیست که نشان دهنده کل وامهایی باشد که شرکت های چینی پس از شیوع ویروس کرونا به دنبال آن هستند. اما اطلاعات منابع آگاه نشان دهنده حضور شرکت های دارویی و رستوران ها نیز می شود.

یکی از این منابع آگاه می گوید:"نرخ بهره به احتمال زیاد با مواردی که به مشتریان برتر بانک ها ارائه می شود ، برابر باشد، شیائومی، چهارمین سازنده تلفن های هوشمند جهان نیز به دنبال ۵ میلیارد یوان (۷۱۶.۲۴ میلیون دلار) وام برای تولید و فروش تجهیزات پزشکی از جمله ماسک و دماسنج است."

Meituan Dianping در جستجوی ۴ میلیارد یوان (۵۷۲.۹۹ میلیون دلار) است که بخشی از آن برای کمک به تأمین مالی غذا و تحویل رایگان به کارکنان پزشکی در ووهان ، مرکز مرکز شیوع در استان مرکزی هوبی است. Didi Chuxing  با مالکیت خصوصی به دنبال ۵۰ میلیون یوان (۷.۱۶ میلیون دلار) است. شرکت امنیت اینترنتی مستقر در پکن Qihoo ۳۶۰ نیز به دنبال ۱ میلیارد یوان (۱۴۳.۲۵ میلیون دلار) برای خرید محصولات مرتبط با پزشکی و کار برای برنامه ردیابی و مهار ویروس است.

شرکت تشخیص چهره Megvii درخواست ۱۰۰ میلیون یوان (۱۴.۳۲ میلیون دلار) برای توسعه فناوری جدید از جمله ابزاری برای بهبود دقت در شناسایی افراد با ماسک در جمعیت را دارد.برای کمک به مبارزه با تأثیر ویروس ، بانک مرکزی چین یک سرمایه قابل توجه را به سیستم بانکی تزریق کرده است تا اعتماد به نفس بازار را تقویت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.