مراسم باشکوه جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دوشنبه شب با حضور ایرانیان مقیم پاکستان، تعدادی از وزرای پاکستانی، مسئولان این کشور، سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف مقیم اسلام آباد برگزار شد.

 در این مراسم که در محل &#۳۹;هتل سرینا&#۳۹; شهر اسلام آباد برگزار شد، &#۳۹;سید محمد علی حسینی&#۳۹; سفیر ایران در پاکستان پذیرای مقامات و میهمانان عالی رتبه شرکت کننده در جشن پیروزی انقلاب بود.

"سید علی حیدر زیدی" وزیر دریانوردی پاکستان به نمایندگی از رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور میهمان ویژه مراسم چهل سالگی انقلاب بود و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به میزبانان تبریک گفت.

وی طی سخنانی ایران را همسایه و دوست نزدیک پاکستان توصیف کرد و گفت: دولت پاکستان از گسترش روابط با ایران استقبال می کند. 

وزیر دریانوردی پاکستان افزود: مردم ایران به رغم تحریم‌ها دستاوردهای درخشانی در حوزه‌های مختلف به ویژه بنادر و دریانوردی کسب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مقاومت ایران و ملت این کشور الگوی بی‌نظیری برای سایر کشورهای جهان است و پاکستان مصمم است تا روابط نزدیک و دیرینه خود با جمهوری اسلامی ایران را بیشتر تقویت کند.

زیدی افزود: روابط ایران و پاکستان در مسیر صعودی است و ما به افزایش سطح مناسبات میان دو کشور امیدوار هستیم.

 

تحکیم مناسبات میان مردم، هدف مشترک ایران و پاکستان است

سید محمد علی حسینی سفیر کشورمان نیز با اشاره به دستاوردها و پیشرفت های عظیم ایران در حوزه های مختلف علمی، صنعتی، پزشکی و ... ، این دستاوردها را مرهون انقلاب اسلامی و از دستاوردهای انقلاب برای مردم ایران دانست.

وی تاکید کرد: ما درحالی امروز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم که حدود ۴۰ روز پیش سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس در حمله تروریستی رژیم آمریکا به همراه همرزمانش به شهادت رسید. 

حسینی افزود: حمایت از ملت‌ها مظلوم جهان از جمله مردم فلسطین از اهداف اصلی سیاست خارجی ایران است. آنچه امروز منطقه به آن نیاز دارد گفت‌وگوی جامع میان کشورها است که ایران در این خصوص طرح صلح هرمز (HOPE) را ارائه کرده است.

سفیر ایران در پاکستان گفت: ما به خواستار تقویت و گسترش مناسبات میان ملت‌های ایران و پاکستان هستیم و این هدف مشترک دو کشور می‌باشد. 

دانش آموزان ایرانی مجتمع آموزشی امام حسین (ع) در آغاز این مراسم سرود ملی ایران و سپس پاکستان را به سمع حاضرین رساندند.

همچنین تعداد قابل توجهی از مسوولان دولتی، روسا و اعضای ارشد احزاب و گروه های سیاسی و مذهبی پاکستان و اصحاب رسانه در این مراسم حضور داشتند.

"پیر نور الحق قادری" وزیر امور مذهبی پاکستان، خانم "فردوس عاشق اعوان" دستیار ویژه نخست وزیر در امور اطلاع رسانی، "میرزا اسلم بیگ" فرمانده پیشین ارتش پاکستان و ژنرال "ناصر خان جنجوعا" مشاور سابق امنیت ملی پاکستان نیز از دیگر از شخصیت‌های مهم مراسم امشب بودند.

علاوه بر مقام های  پاکستانی، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی، فرهنگی و سیاسی برخی کشورهای مقیم اسلام آباد در این مراسم حضور یافتند و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با تقدیم تاج و دسته های گل، به میزبانان تبریک گفتند.

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همزمان با جشن های باشکوه در سراسر میهن اسلامی و در کشورهای مختلف جهان، همه ساله به همت سفارت کشورمان در اسلام آباد برگزار می شود.

در این مراسم همچنین کیک نمادین ۴۱ سالگی انقلاب اسلامی و هفتاد و دومین سال تاسیس روابط ایران و پاکستان برش خورد.

در طول ایام دهه مبارک فجر نیز جشن ها و مراسم مختلفی ازسوی نهادهای ایرانی در پاکستان از جمله رایزنی سفارت ایران، خانه های فرهنگ در ایالات مختلف و مجتمع آموزشی امام حسین (ع) در اسلام آباد به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.