به گزارش خبرگزاری شینهوا، شی گفت که در جریان شیوع کرونا، نقاط ضعف و نقاط قوت نظام ما کاملا روشن شد، متوجه برخی کاستی ها شدیم و فهمیدیم در چه بخش هایی دارای اقتدار هستیم.

وی افزود: کرونا آسیب پذیری های چین را مشخص کرد. راه بسیار دشواری برای مبارزه با این ویروس داریم و باید آن را ریشه کن کنیم. اما اطمینان داریم شیپور پیروزی بر این بیماری به صدا درخواهد آمد.

شی به مردم کشورش و جهان نسبت به ثبات اقتصاد چین اطمینان داد و گفت هرچند که اقتصاد ما در کوتاه مدت تحت فشار قرار می گیرد، اما این شرایط تغییر می کند و مردم نباید هراسان شوند.

او که در این دیدار به همراه گروهی از مسئولان چین، ماسک بر صورت زده بود، از تلاش های پزشکان و کارکنان بیمارستانی برای پیشگیری از گسترش ویروس و تدابیر قرنطینه تقدیر کرد، اما گفت که با نظرداشت شرایط موجود، با آنها مصافحه نمی کند.

تازه ترین آمارهای کمیسیون بهداشت ملی چین، نشاندهنده تاثیرات بسیار مثبت تدابیر قرنطینه در استان خوبی و شهر ووهان مرکز این استان است که کرونا از آنجا به دیگر نقاط این کشور و دنیا سرایت کرده است.

شمار مبتلایان در این استان و دیگر نقاط چین نزدیک به ۱۰ روز قبل روزانه چهار تا پنج هزار نفر افزایش می یافت، اما روز دوشنبه دهم فوریه (21 بهمن ماه) اعلام شد که 2 هزار و ۴۷۸ نفر به این بیماری مبتلا شده اند که نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد در مقایسه با روزهای نخست کاهش نشان می دهد.

این کمیسیون در روز دوشنبه از درگذشت یک هزار و ۱۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا از آغاز همه گیری تاکنون خبر داد و مشخص کرد که شمار کل مبتلایان در سطح جهان به ۴۳ هزار و ۱۰۰ نفر و در چین به ۴۲ هزار و ۶۳۸ نفر رسیده است.

بر اساس آخرین آمار، در ژاپن ۱۶۱، سنگاپور ۴۵، هنگ کنگ ۴۲، تایلند ۳۲، کره جنوبی ۲۸، تایوان ۱۸، مالزی ۱۸، استرالیا و ویتنام هرکدام ۱۵، آلمان، آمریکا و فرانسه به ترتیب ۱۴ و ۱۲ و ۱۱ ماکائو ۱۰، انگلستان، کانادا و امارات به ترتیب ۸، ۷ و ۷، فیلیپین، هند و ایتالیا هر کدام سه، روسیه و اسپانیا هر کدام 2 و در کشورهای بلژیک، کامبوج، فنلاند، سوئد، نپال و سریلانکا هر کدام یک نفر به کرونا آلوده شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.