سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی با قدردانی از حضور حماسی مردم بزرگ و همیشه در صحنه بوشهر و با بیان اینکه چهل‌ویکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی همزمان شده افزود: در چهلمین روز شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام و چهره مقاومت منطقه و بین الملل سردار سپهبد شهید سلیمانی شما مردم شهیدپرور بوشهر با حضور پرشور خودتان در راهپیمایی پرچم ضد تروریستی را برافراشتید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا به انتخابات ۲ اسفند پرداخت و با بیان اینکه ملت ایران باید در این عرصه هم حماسه‌ای جدید خلق کند تاکید کرد: ملت ایران خود را برای حماسه‌ای دیگر یعنی انتخابات و مشارکت در سرنوشت کشور آماده کنند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه روندها و رویدادهای غرب آسیا به نفع ایران در حال رقم خوردن است، افزود: فرصت اول این است که به فضل الهی، نگاه ویژه معصومان (ع)، صبر ۴۱ ساله مردم و مسئولان، رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت‌های خدمتگزار، روندها و رویدادهای غرب آسیا به نفع ایران در حال رقم خوردن است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه ثبات امنیتی و سیاسی نیروهای مسلح ایران برای تامین امنیت پایدار ایران و غرب آسیا از خلیج فارس تا دریای مدیترانه امتداد یافته است تصریح کرد: این امنیت و قدرت نفوذ فرهنگی و سیاسی ایران مهم‌ترین فرصت برای مسئولان و برنامه ریزان در چند سال آینده است.

وی دومین فرصت ایران را موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان فرصت طلایی خواند و افزود: ایران با داشتن موقعیت جغرافیایی کم‌نظیر، وجود منابع طبیعی سرشار و همسایگی با ۱۵ کشور با ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت، بازار چند میلیارد دلاری برای صادرات غیرنفتی در اختیار دارد و آمریکا در این شرایط و با این موقعیت نمی‌تواند ایران را محاصره اقتصادی کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به مرزهای سرزمینی آبی و خاکی ایران و جایگاه ویژه آن برای توسعه صادرات بیان کرد: ایران با داشتن ۲۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی و ۶ هزار کیلومتر مرز زمینی نه تنها با همسایگان بلکه با تمام جهان می‌تواند ارتباط و  تعامل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی رو به زوال و نابودی است گفت: همانگونه که طرح خاورمیانه جدید آمریکا شکست خورد طرح معامله قرن آمریکایی صهیونیستی هم با شکست مواجه می‌شود و روسیاهی آن برای اعراب حامی این طرح باقی می‌ماند.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه آمریکا ۱۹ سال افغانستان و ۱۷ سال عراق را اشغال کرده افزود: به طور حتم افغان‌ها امریکایی‌ها را از افغانستان بیرون می‌کنند چرا که آمریکایی‎‌هایی نه تنها امنیت و رفاه را برای افغان‌ها به ارمغان نیاوردند بلکه کشت موادمخدر را ۵۰ برابر کردند و ثروت افغانستان را به غارت بردند.

وی، بیان کرد: دولت جدید عراق باید مصوبه پارلمان برای بیرون کردن آمریکایی‌ها را اجرا کند و در این راستا همه نیروهای عراق بر خروج امریکا از کشورشان متفق‌القول هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان کرد: به حول و قوه الهی جبهه مقاومت و حضور عراق، سوریه، لبنان ویمن و برخی کشورهای دیگر مانند روسیه و ترکیه در حال پیروزی است و جبهه آمریکا و صهیونیست‌ها در حال عقب‌نشینی از غرب آسیا هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، با بیان اینکه ملت‌های مسلمان امروز به راهپیمایی۲۲ بهمن  چشم دوخته‌اند و وفاداری مردم را به نظام سیاسی، انقلاب، قرآن و رهبری را می‌بینند تصریح کرد:  شیطان بزرگ امریکا و شیطان‌های کوچک از عظمت مردم ایران دچار تحیر شده اند، زیرا هر چقدر تحریم‌ها اضافه می‌کنند بر پیروزی و استقامت ملت افزوده می‌شود.

سردار دهقان: انقلاب ما استقلال سیاسی را برای جهانیان ترجمه کرد

به گزارش مهر، سردار حسین دهقان هم پیش از ظهر سه شنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در میدان امام خمینی (ره) اصفهان با بیان اینکه ۲۲ بهمن از ایام الله انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: امروز پس از ۴۰ سال شعارهای انقلاب ما با همان سرزندگی، ابهت و تازگی به عرصه آمده است؛ انقلاب ما شعارهای بنیادینی داشت که برآمده از نهاد انسانی و فطرت انسانی بود و پیام آزادی انسان از یوغ نظامهای فاسد استکباری و رهایی از یوغ استکبار جهانی و کشورهای وابسته بود.

وی به این نکته اشاره کرد که انقلاب ما استقلال سیاسی را برای جهانیان ترجمه کرد و حیات سیاسی ما ترجمان حقیقی استقلال است و ابراز داشت: در طول ۴۰ سال گذشته بیشترین فشارها را از نظام سلطه تحمل کردیم، نظامی که با بیشترین برنامه ها علیه ملت ما به صحنه آمد اما ملت ما آزادی و عزت و استقلال را در برابر ذلت انتخاب کرد و این چیزی است که جها ن امروز به آن نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه امروز در ۲۲ بهمن ۹۸ حیات و امنیت خود را مدیون امام خمینی (ره) و شهدایی هستیم که در راه تحقق مسیری که امام بنیان نهاد جان خود را فدا کردند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) به عنوان احیاگر اسلام وپدیدآورنده نظریه نظام ولایی و ولایت فقیه بود و فصل جدیدی را در حیات سیاسی ملت ما و پیامدهای مطابقی را در عرصه جهانی در ساحت انقلاب بنیان نهاد.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح بیان داشت: امروز به اندازه چهل سال گذشته امام خمینی زنده است و به عنوان یک حقیقت زنده در همه عرصه های موفقیت نظام می درخشد و حضور دارد که به روح ملکوتی وی درود می فرستیم.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح تاکید کرد: سردار سلیمانی ندای فطرت همه آزادیخواهان جهان و شخصیتی است که با برنامه های ننگین نظام صهیونیستی به شکل پیوسته مبارزه کرد و راهی را گشود و مکتبی را بنیان نهاد که نتیجه آن صلح و ثبات و امنیت است.

وی اضافه کرد: حاج قاسم در منطقه ما در عراق، سوریه، افغانستان، بحرین و همه کشورهای اسلامی در معرض تجاوز و و ترور بودند حضور داشت، در کنار مردم ایستاد، جوان ها و همه مردم را در برابر ترور و استکبار تجهیز کرد، آموزش داد، به صحنه آورد در کنار آنها خطر پذیرفت و از حق و عدالت دفاع کرد و با ظلم جنگید.

وی افزود: آن چیزی که به یک ملت معنا می دهد یکپارچگی، انسجام و وحدت است و هیچ محدودیتی در مسیر پیمودن راه حق نمی تواند مانع از راه حق باشد؛ بر این اساس انقلابی بودن یعنی با بصیرت تمام راه، رسم و هدف دشمن را بشناسیم و به هنگام و به موقع برای خنثی کردن توطئه های دشمن به صحنه بیاییم.

مشاور فرمانده کل قوا تصریح کرد: این امر نشان می دهد تشخص راهی برای رشد و تعالی باز نمی کند بلکه تواضع در برابر ملت، پذیرش مردم فارغ از مذهب، جغرافیا، قومیت و غیره می تواند در این راه تاثیر گذار باشد همانگونه که سردار سلیمانی در کنار همه اقوام و مذاهب در سوریه و عراق برای دفاع از حق و حقیقت ایستاد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در کنار انسان و انسانیت ایستاد و رمز ماندگاری وی همین است، گفت: سردار سلیمانی توانست در دو دهه گذشته تمامی برنامه هایی که نظام سلطه و مثلت عبری عربی برای منطقه طراحی کرده بود با شکست مواجه کند.

شمخانی: مردم با حضور گسترده خود ثابت کردند که پای کار هستند

به گزارش ایسنا،  علی شمخانی هم در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اهواز گفت: ملت ایران شهدای بزرگی را در طول ۴۱ سال گذشته از کنار خودش روانه انتهای مسیری کرد که انتظارش را داشتند و آن مسیر شهادت است و سردار حاج قاسم سلیمانی هم یکی از این شهدا بود.

وی ادامه داد: خوزستان نیز قبل و بعد از پیروزی انقلاب و نیز در دفاع از حرم شهدای زیادی را تقدیم کرده است. امروز هم مردم اهواز و خوزستان با حضور گسترده خود ثابت کردند که پای کار هستند. معتقدم اگر مسئولان پای کار باشند مردم پای کار هستند.

شمخانی تاکید کرد که باید به مسیر شهدا تاسی کنیم و راه آنها را ادامه دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.