تاکنون صدها مورد ابتلا به کروناویروس جدید در حدود ۳۰ کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه و هم‌چنین اروپا، آمریکای شمالی و خاورمیانه گزارش شده است.

در ادامه کشورهایی که تاکنون موارد ابتلا به کروناویروس جدید را تایید کرده‌اند به همراه شمار مبتلایان آن به نقل از شبکه خبری "الجزیره" آورده شده است:

چین: ۴۲ هزار و ۶۳۸ مورد ابتلا

تاکنون ابتلای ۴۲ هزار و ۶۳۸ نفر به کروناویروس جدید در چین تایید شده است که اغلب آن‌ها ساکن شهر "ووهان" یا اطراف آن بوده‌اند. کمیسیون بهداشت ملی چین هم‌چنین تاکنون مرگ دست‌کم ۱۰۱۶ نفر را در این کشور به دلیل ابتلا به این ویروس تایید کرده است. 

هم‌چنین شهر خودمختار "ماکائو"ی چین نیز تا به امروز ابتلای ۱۰ نفر را به کروناویروس جدید تایید کرده است. این شهر یکی از قطب‌های گردشگری چین محسوب می‌شود.

هنگ کنگ نیز اولین مرگ ناشی از این ویروس را در تاریخ چهارم فوریه گزارش کرد و مربوط به مردی می‌شد که به تازگی از "ووهان" به هنگ کنگ بازگشته بود. تا به امروز ابتلای دست‌کم ۴۲ نفر از جمله همان قربانی در هنگ کنگ تایید شده است. 

ژاپن: ۲۶ + ۱۳۵ مورد ابتلا

وزارت بهداشت ژاپن در تاریخ دهم فوریه ابتلای ۱۳۵ نفر را در کشتی سفری "دایموند پرینسس" که در "یوکوهاما" لنگر انداخته، به کروناویروس جدید تایید کرد. تمامی مسافران این کشتی قرنطینه شده‌اند. با این حال ژاپن می‌گوید که طبق دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO)، مسافران این کشتی را به عنوان بخشی از شمار مبتلایان کشور خود محسوب نمی‌کند. به این ترتیب طبق آمار سازمان جهانی بهداشت شمار مبتلایان برای ژاپن ۲۶ نفر است.

سنگاپور: ۴۵ مورد ابتلا

سنگاپور در تاریخ ۱۰ فوریه دو مورد دیگر ابتلا به کروناویروس را اعلام کرد که یکی از آن‌ها از افراد بازگردانده شده از "ووهان" بوده و شمار مبتلایان کلی این کشور را به ۴۵ نفر رساند. با این حال چندین مورد از موارد ابتلا در سنگاپور ناشی از انتقال فرد به فرد بوده است. هم‌چنین توجه‌ها به جلسه شرکتی در هتلی لوکس متمرکز شده است که حداقل چهار نفر از آن‌ها به این ویروس مبتلا شده‌اند. یک مالزیایی، یک انگلیسی و دو تبعه کره جنوبی در میان آن‌ها بوده‌اند که البته پرونده آن‌ها در سنگاپور ثبت نشده و جزو مبتلایان این کشور به حساب نیامده‌اند. 

تایلند: ۳۳ مورد ابتلا

تایلند در تاریخ ۱۱ فوریه یک مورد جدید ابتلا به کروناویروس جدید را تأیید کرد و تعداد کل بیماران مبتلا به این ویروس را در این کشور به ۳۳ نفر رساند.  مدیر کل گروه کنترل بیماری تایلند اعلام کرده که مورد جدید ابتلا یک زن چینی ۵۴ ساله از "ووهان" است که پس از تماس با یک بیمار چینیِ دیگرِ مبتلا به این ویروس در تایلند، قرنطینه شده است.

کره جنوبی: ۲۷ مورد ابتلا

در تاریخ ۹ فوریه کره جنوبی سه مورد جدید از ابتلا به این ویروس را گزارش داد که شمار مبتلایان در کل این کشور را به ۲۷ مورد رساند. آخرین پرونده‌ها شامل یک زن ۳۷ ساله چینی، یک مرد ۵۱ ساله اهل کره جنوبی و نیز یک زن ۷۳ ساله بوده است. هر سه نفرِ این مبتلایان برای بازدید از اقوام خود به استان جنوبی "گوانگ‌دونگ" چین سفر داشته‌اند.

تایوان: ۱۸ مورد ابتلا

وزیر بهداشت تایوان در تاریخ نهم فوریه، هجدهمین مورد ابتلا به کروناویروس جدید را در کشور خود تأیید کرد. آخرین مورد ابتلا در این کشور یک زن جوان حدوداََ ۲۰ ساله است که به رغم آلوده بودن به ویروس تاکنون هیچ علایمی از این عفونت تنفسی را بروز نداده است.

مالزی: ۱۸ مورد ابتلا

وزارت بهداشت مالزی در تاریخ ۱۰ فوریه هجدهمین مورد ابتلا به کروناویروس جدید در کشور خود را اعلام کرد که مربوط به مردی بوده که به تازگی سفری به چین داشته است. بیشتر موارد ابتلا به این ویروس در مالزی اتباع چینی بوده‌اند اما دست‌کم دو مالزیایی نیز تاکنون به این ویروس آلوده شده‌اند.

ویتنام: ۱۵ مورد ابتلا

در تاریخ ۱۱ فوریه، ویتنام یک مورد جدید ابتلا به کروناویروس جدید را تأیید کرد. این مورد یک نوزاد سه ماهه بوده که توسط مادربزرگش آلوده شده است. این مورد جدید شمار کل مبتلایان این کشور را به ۱۵ نفر رساند.

به گفته مقامات ویتنام، ۱۰ مورد از مبتلایان جدید در استان شمالی "وین فوک" این کشور بوده‌اند.

استرالیا: ۱۵ مورد ابتلا

بر اساس اعلام دولت استرالیا، این کشور تا تاریخ دهم فوریه ۱۵ مورد ابتلا به این ویروس را تایید کرده است، از جمله سه نفری که ‌پیش‌تر  از بیمارستان مرخص شده‌اند. بیشتر این بیماران از شهر "ووهان" و استان "هوبئی" چین وارد استرالیا شده بودند. 

آلمان: ۱۴ مورد ابتلا

آلمان تا تاریخ دهم فوریه، ۱۴ مورد تایید شده از کروناویروس را ثبت کرده است که اکثر آن‌ها در ایالت جنوبی "بایرن" بوده‌اند. تقریباً تمام بیماران در آلمان، کارمندان تأمین کننده قطعات خودرو "Webasto" هستند که یک همکار چینی که در دوره‌ای آموزشی در آلمان شرکت کرده بود، آن‌ها را به این ویروس آلوده کرده بود. 

ایالات متحده آمریکا: ۱۳ مورد ابتلا

ایالات متحده آمریکا تا تاریخ ۱۱ فوریه ۱۳ مورد ابتلا به کروناویروس جدید را تأیید کرده است. آخرین مورد ابتلا از افرادی بوده که با اولین پرواز تخلیه‌ای آمریکا از "ووهان" به این کشور بازگشته است.

فرانسه: ۱۱ مورد ابتلا

مقامات بهداشتی فرانسه پنج مورد جدید از ابتلا به کروناویروس جدید را در تاریخ هشتم فوریه تأیید کردند که شمار کلی مبتلایان در این کشور را به ۱۱ نفر رساند. تمامی موارد جدید ابتلا به این ویروس شهروندان انگلیسی بودند که به طور مشترک در کلبه‌ای واقع در یک پیست اسکی در فرانسه ساکن بوده و یک نفر از آن‌ها به تازگی سفری به سنگاپور داشته است.

فرانسه اولین کشور در اروپاست که موارد ابتلا به کروناویروس جدید را ثبت کرده است.

امارات متحده عربی: هشت مورد ابتلا

امارات متحده عربی یک مورد ابتلای جدید را به این ویروس در تاریخ ۱۰ فوریه تأیید کرد و تعداد کل مبتلایان این کشور را به هشت مورد رساند. 

وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده این بیمار جدید یک تبعه هندی است که با شخصی که اخیراً به ابتلا به این ویروس تشخیص داده شده بود، در تماس بوده است. 

امارات متحده عربی با اعلام اولین مورد ابتلا به کروناویروس جدید در تاریخ یکم فوریه، تبدیل به اولین کشوری در خاورمیانه شد که موارد کروناویروس را تأیید کرده است. امارات تنها کشوری در این منطقه است که موارد ابتلا به کروناویروس جدید را تاکنون تایید کرده است.

انگلیس: هشت مورد ابتلا

انگلیس در تاریخ ۱۰ فوریه چهار مورد جدید از ابتلا به کروناویروس جدید را تأیید کرد که تعداد کل آن‌ها را در انگلیس به هشت مورد رساند. سه مورد اول در این کشور در تاریخ ۳۱ ژانویه و یک مورد در ۹ فوریه گزارش شده است. هر هشت مورد ابتلا مربوط به سرزمین اصلی انگلیس بوده است.

کانادا: هفت مورد ابتلا

کانادا تا تاریخ دهم فوریه هفت مورد ابتلا به کروناویروس جدید را در کشور خود تایید کرده است. از این موارد سه مورد در انتاریو و چهار مورد در بیریتیش کلمبیا بوده است.

فیلیپین: سه مورد ابتلا 

مقامات بهداشتی فیلیپین در پنجم فوریه سومین مورد ابتلا به کروناویروس جدید را تایید کردند که شامل اولین مرگ ناشی از این ویروس در خارج از خاک چین نیز می‌شد که در تاریخ دوم فوریه اعلام شد.

هند: سه مورد ابتلا

وزارت بهداشت هند در تاریخ سوم فوریه سومین مورد مثبت از ابتلا به کروناویروس جدید را در ایالت جنوبی "کرالا"ی این کشور اعلام کرد. به گفته رسانه‌های محلی، هر سه نفر مبتلایان دانشجویانی هستند که از "ووهان" بازگشته‌اند.

ایتالیا: سه مورد ابتلا

وزارت بهداشت ایتالیا در تاریخ هفتم فوریه اعلام کرد یک نفر از ۵۶ ایتالیایی که از "ووهان" به این کشور بازگشته‌اند، به کروناویروس جدید مبتلا بوده و شمار کل موارد ابتلای این کشور را به سه مورد رسانده است. در ۳۰ ژانویه، ابتلای دو گردشگر چینی به کروناویروس جدید نیز در ایتالیا تایید شد.

روسیه: دو مورد ابتلا

روسیه در تاریخ ۳۱ ژانویه دو مورد از ابتلا به کروناویروس جدید را گزارش کرد. به گفته معاون نخست وزیر روسیه، بیماران آلوده اتباع چینی بودند که هم اکنون در سرزمین "زابایکالسکی" که هم مرز با چین است و منطقه "تیومن" در مرز قزاقستان قرنطینه شده‌اند.

اسپانیا: دو مورد ابتلا

مقامات اسپانیا در تاریخ ۹ فوریه دومین مورد از ابتلا به کروناویروس جدید را در این کشور تأیید کردند که شامل یک مرد انگلیسی در جزیره "مایورکا"ی اسپانیا بوده است. این مرد یکی از چهار عضو خانواده‌ای است که پس از تماس با یک مرد فرانسوی مبتلا به این ویروس، به "مایورکا" سفر کرده بودند. آزمایش کروناویروس در سه عضو دیگر این خانواده انگلیسی منفی بوده است.

اولین مورد ابتلا در اسپانیا نیز در تاریخ ۳۱ ژانویه در مردی در جزیره "لا گومرا" از جزایر قناری گزارش شده بود.

کامبوج: یک مورد ابتلا

کامبوج در تاریخ ۲۷ ژانویه نخستین مورد ابتلا به کروناویروس را در کشور خود تأیید کرد. وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد این بیمار یک تبعه ۶۰ ساله چینی در شهر ساحلی "سیهانوکفیل" کامبوج بوده است.

نپال: یک مورد ابتلا

نپال در تاریخ  ۲۴ ژانویه ابتلای مردی ۳۲ ساله را که از "ووهان" به این کشور بازگشته بود به کروناویروس جدید تایید کرد. این بیمار که در ابتدا قرنطینه شد، بهبود یافته و مرخص شد. دولت نپال اظهار داشته که نظارت در فرودگاه‌های این کشور افزایش یافته است و بیماران مشکوکی که وارد نپال می‌شوند، تحت نظارت قرار می‌گیرند.

سری لانکا: یک مورد ابتلا

سری لانکا در تاریخ ۲۷ ژانویه نخستین مورد ابتلا به کروناویروس را تایید کرد. این بیمار یک زن ۴۳ ساله چینی از استان "هوبئی" این کشور شناسایی شده که به عنوان گردشگر به سری لانکا سفر کرده بود. وی در یک بیمارستان عفونی بستری شد.

بلژیک: یک مورد ابتلا

بلژیک در تاریخ چهارم فوریه ابتلای یکی از ۹ شهروند بلژیکی که از ووهان برگردانده شده بودند را به کروناویروس جدید تایید کرد.

فنلاند: یک مورد ابتلا

یک گردشگر چینی که برای آزمایش ابتلا به کروناویروس جدید در بیمارستانی در فنلاند بستری شده بود، در تاریخ ۲۹ ژانویه و پس از تایید ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داد. گفته می‌شود بیمار زنی ۳۲ ساله از "ووهان" بوده است.

سوئد: یک مورد ابتلا

در تاریخ ۳۱ ژانویه، آژانس بهداشت عمومی سوئد اعلام کرد که جواب آزمایش یک زن برای ابتلا به کروناویروس جدید مثبت بوده و وی در بیمارستانی در جنوب سوئد قرنطینه شده است. این زن از شهر "ووهان" چین بازدید کرده و پس از ورود به سوئد، سرفه‌های مشکوک داشته است. به همین دلیل این زن به بیمارستانی که هم‌اکنون در آن قرنطینه شده مراجعه می‌کند و بستری می‌شود. به گفته پزشکانِ این بیمارستان، حال این زن وخیم نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.